طرح‌های راهداری مصوب سفر رییس جمهور به کرمانشاه در هفته دولت افتتاح می‌شود

به گزارش سی نیوز، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اعلام کرد که پروژه‌های مصوب سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه در حوزه راه هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

«مهرداد آهکی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: اعتبارات مناسبی برای حوزه راه استان کرمانشاه در نظر گرفته شده اما تاکنون به صورت رسمی ابلاغ نشده است.

وی افزود: منتظر ابلاغ رسمی اعتبارات سفر رییس جمهور به کرمانشاه در حوزه راه هستیم تا روند پیگیری پروژه ها را آغاز کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه توضیح داد: تکمیل مسیر کرمانشاه به کامیاران و تعریض مسیر جاده سنقر به کامیاران مهمترین مصوبات سفر رییس جمهوری به کرمانشاه در حوزه راه محسوب می شوند.

آهکی افزود: بخش عمده ای از ۲ بانده کردن مسیر کرمانشاه به کامیاران انجام شده و در صورتی که اعتبارات ابلاغ شود مابقی پروژه نیز به سرعت به اتمام می رسد تا در ابتدای شهریور ماه به صورت رسمی به افتتاح برسد.

وی عنوان کرد: روند اجرای تعریض مسیر جاده سنقر به کامیاران نیز مراحل عملیاتی خود را طی کرده و به اتمام رسیده و به صورت رسمی در هفته دولت افتتاح خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، ۲۳ تیر ماه امسال در سفر یک روزه حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران به کرمانشاه ۲۰۰ پروژه با اعتبار ۳۳ هزار ۷۴۲ میلیارد تومان به تصویب رسید.

بر اساس اعلام استانداری کرمانشاه از مبلغ مصوب شده ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی و بالغ بر ۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هم برای تکمیل، توسعه و احداث بنگاه های اقتصادی، واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین تسهیلات بانکی خواهد بود.

رئیس جمهور در نشست خبری پایان سفر به استان کرمانشاه در استانداری گفت: در حوزه راه و شهرسازی هم تکمیل بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها و تعریض و رفع نقص جاده‌ها برای جلوگیری از تصادفات در دستور کار است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه مردم ایران اهل سفر هستند و باید مسیرهای سفر امن شوند، افزود: از اولویت‌های دولت اصلاح جاده‌های حادثه‌خیز است.

رئیس جمهور درباره پروژه راه‌آهن غرب کشور هم گفت: ضرورت این پروژه مورد تأیید دولت است که می‌تواند در رونق تجارت و حمل و نقل زائران موثر باشد. این موضوع هم جز مصوبات سفر است و سعی می‌کنیم اعتبارات را از طرق مختلف تأمین کنیم. از آنجا که نیازهای مالی این طرح بالا است، منابع لازم باید از چند طریق تأمین شود و اتمام آن در گرو تامین اعتبار است.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.