مذاکره نائب رئیس هیات مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با رییس اتاق بازرگانی مسکو

روز گذشته نشست مشترک رئیس اتاق بازرگانی مسکو با نائب رئیس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران به میزبانی اتاق بازرگانی مسکو برگزار شد.

در این نشست آقای ولادیمیر پلاتونف رئیس اتاق بازرگانی مسکو با اشاره به اینکه  انشجویان زیادی از ایران در مسکو فارغ التحصیل شده‌اند، گفت: علاوه بر مسائل سیاسی تمایل زیادی به برقراری روابط نزدیک اقتصادی با ایران داریم و در حال حاضر با مجموع اتفاقانی که افتاده و باعث قطع ارتباط کشورها با روسیه شده که نگران آن هم نیستیم درصدد هستیم تا از طریق مسیرهای جدید و استفاده از محصولات جایگزین از عهده مشکلات بر آییم.

وی افزود: همانطور که در سال ۲۰۱۴ هم مشکلات مشابهی پیش آمد که از پس آنها برآمدیم از این مشکلات هم عبور می‌کنیم. ما بزرگترین صادر کننده غلات جهان هستیم و برای توسعه صنعت و سایر زمینه ها نیروی انسانی با کیفبت داریم.

رئیس اتاق بازرگانی مسکو ادامه داد: نیاز است یک نمایشگاه مجازی برای معرفی توانایی‌های طرف‌های ایرانی و روسی در تمام زمینه‌ها به ویژه در بخش حمل و نقل دریایی، ریلی، جاده‌ای و هوایی و خدمات لجستیکی مربوطه شکل بگیرد و ما به دنبال نهادینه کردن یک کار سیستماتیک با طرف ایرانی هستیم.

پلاتونف با اشاره به اینکه ما با خیلی از کشورها کمیته مشترک تجاری نداریم ولی با ایران داریم گفت: اعتقاد آنست که تجارت روسیه باید رشد کند و ایران باید مسیر ترانزیت آن باشد البته ما ما از محدودیتهایی که در آستاراخان و همینطور بنادر ایرانی هست اطلاع داریم و باید با هم آنها را حل کنیم.

محمد نیک پی نائب رئیس هیات مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران نیز در این نشست با تشکر از میزبانی اتاق بازرگانی مسکو گفت: ایران خودش را شریک تجاری دیرینه روسیه می داند و ناوگان کشتیرانی ج.ا.ا رتبه ۱۴ دنیا در بخش کانتینری را دارد و در بخش حمل کالا از قابلیت جابجایی ۵/۲ میلیون تن برخوردار است‌.

وی افزود: ما ۲۵ در صد از کل عملیات بندر آستاراخان را توسط بندر سالیانکا که تجربه موفقی از اراده و همکاری طرف ایرانی و روسی است را به انجام می رسانیم و بنادر جنوبی و شمالی ایران می توانند حلقه اتصال روسیه با هند و کشورهای جنوب اسیا و شرق دور باشند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.