وعده مشروط تکمیل اسکله رو-رو امیرآباد تا پایان سال

به گزارش سی نیوز، محمدحسین علامه مدیرکل برنامه، بودجه سازمان بنادر و دریانوردی از حل مشکل قرارداد پروژه اسکله رو – رو ریلی بندر امیرآباد خبر داد و اظهار کرد: به دلیل کاهش تراز آب دریای خزر و پسرفت آن که ایجاب می‌کرد پروژه این اسکله از 2 به 3 اسپن (span) بازطراحی شود، ادامه‌ پروژه نیازمند اخذ مجوزهایی از سازمان برنامه و بودجه و شورای عالی فنی سازمان بنادر و دریانوردی بود.

وی ادامه داد: مقدمات این کار انجام شد و طی بازدید معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور، هماهنگی‌ها برای پیگیری جهت اخذ مجوزها صورت گرفت.

وی افزود: مقرر شد بلافاصله پس از اخذ مجوزهای لازم، طی مدت 6 ماه پروژه اسکله رو-رو ریلی بندر امیرآباد به بهره‌برداری برسد که با جدیتی که در پیگیری‌های مسئولان ذیربط در سازمان برنامه و بودجه وجود دارد، تصمیم بر این است که امسال این پروژه نهایی شود.

مدیرکل برنامه، بودجه سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بودجه پروژه یادشده برای سال جاری 50 میلیارد تومان است، گفت: اتمام اسکله رو-رو بندر امیرآباد نیازمند تزریق بودجه‌ای کلان‌تر است که پس از انعقاد قراردادهای جدید با پیمانکار، برآورد دقیق آن به دست خواهد آمد.

علامه تصریح کرد: در صورت اتمام و بهره‌برداری از پروژه اسکله رو – رو ریلی بندر امیرآباد، زمینه فعالیت بیشتر ترانزیت کالاهای کانتینری، افزایش مراودات محصولات کشاورزی و توسعه لجستیک فراهم می‌شود که این امر سهم بسزایی در فعال کردن و استفاده از ظرفیت‌های موجود در کریدور بین‌المللی شمال – جنوب و افزایش مراودات ترانزیتی و ریلی کالا خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، تیرماه سال 97 سیاوش رضوانی مدیر وقت بندر و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با تاکید بر اینکه علاقمندی کشورهای حاشیه خزر به سرمایه گذاری در ایران زیادی است، گفته بود: با افتتاح اسکله رو- رو ریلی بندر امیرآباد تا پایان سال (97) بخشی از اهداف موردنظر و کلان ما در زمینه همکاری با کشورهای حاشیه خزر در زمینه صادرات و ترانزیت محقق خواهد شد.

این در حالی بود که حدود 4 ماه بعد از این اظهارنظر، مدیرکل وقت راه‌آهن شمال (ساری) درباره این پروژه گفت:‌ «ساخت اسکله «رو-رو ریلی» به پیمانکار واگذارشده و درصد بالایی از عملیات ساخت آن انجام‌شده و هم اکنون خطوط و جک‌های آن آماده است.»

یوسف گران پاشا افزود: با افتتاح اسکله «رو-رو ریلی» بندر امیرآباد در نیمه اول سال 98 سرعت حمل ونقل کالاهای صادراتی ایران از این منطقه افزایش چند برابری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این اسکله ریلی می‌توانیم بار ترانزیت قابل‌توجهی را حمل کنیم، اضافه کرد: با افتتاح اسکله رو-رو ریلی بندر امیرآباد، اتصال به شبکه سراسری راه آهن کشور محقق خواهد شد و سرعت تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد از 24ساعت به سه ساعت تقلیل خواهد یافت.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.