ضرورت ارائه تسهیلات از سوی روس‌ها برای توسعه حمل و نقل دریایی خزر

به گزارش خبرنگار سی نیوز، مسعود پل مه دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در حاشیه نشست بررسی توسعه همکاری های دریایی و بندری ایران و روسیه در نشستی صمیمی که با حضور جلیل اسلامی معاون امور بندری و مناطق ویژه و مجید علی نازی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از مدیران کل بنادر و دریانوردی بنادر شمالی ایران با حضور معاون توسعه بنادر روسیه برگزار شد با اشاره برخی از مسائل و مشکلات موجود برای توسعه حمل و نقل دریایی میان ایران و روسیه گفت:  چالش‌ها و مساپل زیادی وجود دارد. برای مثال رانندگانی که قصد دارند به مقصد روسیه بار بزنند تمایل ندارند که به بنادر ایرانی مراجعه کنند تا از کشتی‌های رو رو موجود در این بنادر برای انتقال به روسیه استفاده کنند و از باکو این اقدام را انجام می‌دهند

وی افزود: دلیل این موضوع این است که کشتی‌های با پرچم آذربایجانی تسهیلات ویژه‌ای را از طرف روسی دریافت می‌کنند که کشتی‌های ایران فاقد این تسهیلات هستند و درخواست داریم که این تسهیلات برای کشتی‌های با مبدا ایران نیز در نظر گرفته شود.

دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران ادامه داد: توسعه ناوگان در در دریای خزر به صورت نامتوازن در نظر گرفته شده در نتیجه سهم جمهوری اسلامی ایران بدلیل عدم ارائه تسهیلات لازم به پرچم جمهوری اسلامی ایران همیشه کاهش داشته است و با توجه به مذاکرات و علاقه مندی‌هایی که صورت گرفته است انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران آمادگی دارد ترتیبات لازم برای ایجاد توافق در افزایش ناوگان تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران مشروط بر امتیازات مناسب از سوی دولت فدراسیون روسیه اقدام کند

پل مه با اشاره به ضرورت برگزاری جلسات تکمیلی گفت: ما بسیاری از مشکلات این حوزه را شناسایی کرده و و در جلسات بعدی به شکل مستند این مشکلات را انتقال خواهیم داد و تقاضا داریم که ارتباطات خوبی بین انجمن کشتیرانی ایران و تشکل‌های خصوصی دریایی روسیه توسط طرف روس برقرار شود.

لازم به ذکر است همچنین در این نشست صمیمی جلیل اسلامی معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی به برخی دیگر از مسائل و مشکلاتی که در مسیر توسعه حمل و نقل دریایی میان ایران و روسیه است پرداخته و درخواست حل و فصل این مشکلات را ارائه داد. همچنین در این نشست اعلام شد که ایران علاقه‌مند است شرکت‌های روسی در بنادر شمالی و جنوبی ایران سرمایه‌گذاری کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments