بکارگیری ظرفیت صدرا در تأمین ناوگان تجاری دریایی

به گزارش سی نیوز، اسدالله ابویسانی جانشین مدیرعامل شرکت صدرا در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به توانمندی‌های این شرکت زیرمجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اظهار داشت: شرکت صدرا، یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌های ذیل قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا فعال در حوزه کشتی‌سازی، ساخت انواع شناورها و تعمیرات آنها است.

وی با بیان اینکه پس از مدتی ساخت انواع تاسیسات فراساحل نیز در دستور کار شرکت صدرا قرار گرفت، اظهار داشت: به طور کلی شرکت صدرا در دو حوزه اصلی فعالیت می‌کند: 1- ساخت و تعمیرات انواع کشتی‌ها و شناورها 2-ساخت و تعمیرات انواع تاسیسات فراساحل مثل سکوهای نفتی و گازی.

ابویسانی گفت: ظرفیت مناسبی در این دو حوزه توسط شرکت صدرا ایجاد شده است. این شرکت در حوزه کشتی‌سازی حوضچه خشک بزرگی دارد که می‌تواند کشتی تا سایز افراماکس را بسازد.

جانشین مدیرعامل شرکت صدرا افزود: در حال حاضر پروژه ساخت 4 فرونده نفتکش افراماکس ذیل قراردادی که با کارفرمای خارجی منعقد کردیم در حال انجام است. کشتی اول ساخته شده و تحویل داده شد. کشتی دوم هم ساخته و راه‌اندازی شده و در آستانه تحویل است. کشتی سوم و چهارم نیز در حال ساخت است. ظرفیت این کشتی‌ها 750 هزار بشکه است.

وی گفت: شرکت ما یک کارخانه کشتی‌سازی نیز دارد که در آنجا به صورت روتین کارهای تعمیرات کشتی‌ها انجام می‌شود. یک بخش جداگانه‌ای نیز برای ساخت سکوها و تاسیسات فراساحل احداث شده است. در مجموع زیرساخت خوبی با تکیه بر مهندسان ایرانی در کشور و در شرکت صدرا ایجاد شده است.

ابویسانی گفت: در سال‌های اخیر 10 سکو برای فازهای 13، 22-24، 17 و 18 احداث و نصب کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: در سالیان گذشته شرکت ملی نفتکش آنطور که باید به ظرفیت شرکت صدرا توجه نداشته است اما انتظار می‌رود به این موضوع نیز توجه شود و در هفته جاری جلسه خوبی با مدیرعامل جدید شرکت ملی نفتکش داشتیم.

جانشین مدیرعامل شرکت صدرا افزود: در شمال کشور نیز قرارداد ساخت دو فروند شناور 3500 تنی را با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی امضا کردیم و مراحل مهندسی آن در حال اجراست.

وی ‌گفت: تکمیل سکوی پروژه رشادت در دستور کار شرکت قرار گرفته که قرارداد آن با شرکت نفت فلات قاره است. چهار سکوی این پروژه در مرحله تکمیل است. ساخت جکت پروژه میدان بلال هم برعهده شرکت صدرا قرار گرفته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.