سفیر بلاروس از بندر شهید رجایی بازدید کرد

به گزارش سی نیوز، دیمیتری کالتسوف سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری بلاروس و هیات همراه روز شنبه در دیدار با مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان هدف از این دیدار را آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بندر شهید رجایی به عنوان یکی از حلقه‌های اصلی کریدور شمال جنوب و توسعه همکاری‌های مشترک اقتصادی در زمینه‌های بندری عنوان کرد.

وی در این دیدار با اشاره به تحولات اخیر منطقه و شرق اروپا تصریح کرد: بلاروس تمایل ویژه به ترانزیت کالاهایی از طریق ایران که مبدا و یا مقصد آنها بلاروس باشد، دارد و در این رابطه ظرفیت‌های بندر شهید رجایی و بندر میرآباد را حائز اهمیت می‌داند.

وی سفیر جمهوری بلاروس تاکید کرد: این کشور برای ترانزیت انواع کالاها می‌تواند از ظرفیت بنادر و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران استفاده ‌کند.

سفیر بلاروس در تهرران در این رابطه با اشاره به همکاری های تجاری بلاروس با کشورهای چین و هند، گفت: بلاروس آمادگی ترانزیت انواع کالا از طریق بنادر بندر شهید رجایی و امیرآباد دارد.

وی با بیان اینکه بلاروس و ایران نقاط مشترک زیادی برای همکاری در اختیار دارند، یادآور شد: امکانات و زیرساخت‌های بندر شهید رجایی و توسعه همکاری‌های تجاری بین دو کشور دارای اهمیت ویژه‌ای برای بلاروس دارد.

کالتسوف خاطرنشان کرد: آماده‌ایم سطح مبادلات تجاری را ارتقا دهیم و زمینه حضور و سرمایه گذاری شرکت‌های ایرانی را فراهم کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح ظرفیت‌ها و مزیت‌های بندر شهید رجایی بیان کرد: ۸۰ درصد ترانزیت کشور از طریق بندر شهید رجایی انجام می‌گیرد و ۷۵ درصد کانتینرهای ایران و ترانزیتی از این بندر تخلیه و بارگیری می‌شود.

علی‌رضا محمدی کرجی‌ران با بیان اینکه بندر شهید رجایی تجربه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار TEU کانیتنر در کارنامه خود داشته است، افزود: سال گذشته حدود ۱.۷ میلیون TEU کانتینر از بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد.

وی از دیگر مزیت‌های بندر شهید رجایی اتصال این بندر به راه‌ آهن عنوان کرد و ادامه داد: بیش از ۵۵ کیلومتر خط راه آهن در این بندر وجود دارد.

سفیر جمهوری بلاروس پس از این دیدار از بخش‌های مختلف بندری و کانتینری بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری و کانتینری ایران بازدید کرد.

در بازدید سفیر جمهوری بلاروس از بندر شهید رجایی، «دنیس زدوروف» رایزن ارشد سفارت، «رومان سوبولوف»، مدیر اجرایی در امور اقتصادی یکی از شرکت های خصوصی و«لوسیانا مارچانکا» مترجم سفارت بلاروس حضور داشتند.

بازدید از منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، دیدار با رییس دانشگاه هرمزگان، رییس و اعضای کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس، دیدار با استاندار هرمزگان و شهردار بندرعباس نیز از دیگر برنامه‌های سفیر جمهوری بلاروس و هیات همراه در این سفر دو روزه به بندرعباس است.

بلاروس یک سرزمین دور از دریا در اروپای خاوری است که با کشورهای روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی و لتونی هم‌مرز است. پایتخت آن شهر مینسک است و شهرهای مهم دیگر آن برست، گرودنو، گومل، موگلیف و ویتبسک هستند. این کشور تحت عنوان جمهوری بلاروس شناخته می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.