برنامه ساخت کانتینر بومی در سال ۱۴۰۱

به گزارش سی نیوز، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از اهتمام جدی برای ساخت شناور و کانتینر با استفاده از توان داخلی خبر داد و گفت: افزایش حضور در بندر چابهار یکی از راهبردهای کشیترانی است.

محمدرضا مدرس خیابانی با تأکید بر ضرورت فراهم آوردن فرصت‌های رشد و شکوفایی از دل بحران‌هایی مانند تحریم و رخداد‌های بین‌المللی نظیر جنگ روسیه و اوکراین اظهار کرد: تحریم اگرچه علی‌رغم تمامی محدودیت‌ها، شرایط سختی را برای بخش‌های مختلف اقتصادی ایران از جمله ناوگان ملی کشتیرانی به وجود آورد، اما کشور با اتکای به توانمندی داخلی، توانست از فشار تحریم‌ها سربلند بیرون آید.

وی افزود: در عین حال باید روی مسائل بنگاه‌داری در بدنه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز دقت نظر بیشتری صورت گیرد که بر این اساس استقرار نظام حاکمیت شرکتی و تصمیم‌گیری چابک و سریع متناسب با منافع ملی و بنگاهی باید مدنظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: توجه ویژه به کریدور شمال- جنوب و حضور پررنگ ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر چابهار از جمله راهبرد‌های اصلی در سال 1401 است؛ ضمن اینکه باید به‌صورت کلی در حوزۀ اجرای سند راهبردی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز اهتمام جدی از سوی تمامی مدیران صورت گیرد.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، توجه ویژه به ساخت شناور‌ها و کانتینر‌ها از سوی سازندگان داخلی را یکی از راهبرد‌های اصلی ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: کشتیرانی حرکت جدی را در حوزه ساخت کانتینر‌ها با اتکاء به توانمندی‌های داخلی آغاز کرده که در سال 1401 با قدرت و قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.

مدرس‌خیابانی از تلاش برای انجام تعمیرات شناور‌های ناوگان در داخل خبر داد و گفت: این رویکرد جدی وجود دارد که تعمیرات دوره‌ای شناور‌ها در داخل کشور صورت گیرد و تاکنون نیز گام‌های مؤثری در این حوزه برداشته شده؛ ضمن اینکه تاکید جدی بر این موضوع وجود دارد که تمامی اقلام مورد نیاز شناور‌ها از داخل کشور تامین شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments