به گزارش سی نیوز، علیاکبر صفایی با بیان اینکه حملونقل دریایی در ایران تحت تاثیرات منفی تحریمهای ظالمانه دچار عقبافتادگی شده است، تاکید کرد: به رغم کمک نخبگان دریایی، چرخ فعالیتهای دریایی و دریانوردی در کشور هرگز دچار لنگی و توقف نشده، اما باید بپذیریم که حمل و نقل دریایی در ایران، همگام با دنیا پیش نرفته است.
وی طراحی و تعریف مدل بازرگانی و تجاری برای رونق ترانزیت در کشور را موضوع جدی برای حوزه تجاری و اقتصاد کلان دانست و گفت: این سازمان از هرگونه ارتباط تجاری بین مجموعه بخش خصوصی فعال در تجارت دریایی با بازرگانان حمایت میکند.
وی با بیان اینکه سازمان بنادر در حوزه بندری و دریایی، برنامهریزی جامعی را در دست تهیه و تدوین دارد، خاطر نشان کرد: افزایش توان و ظرفیت ناوگان دریایی، یک ایده و تصمیم زیربنایی و استراتژیک است که به طور جدی در حال پیگیری آن هستیم.
صفایی از سرمایهگذاری بخش خصوصی در حوزه کشتیهای رو-رو برای دریای خزر خبر داد و تاکید کرد: اولویت ما توسعه کشتیرانی با تقویت حملو نقل داخلی است و با خطوط کشتیرانی خارجی در صورتی که با خودشان ارزش افزوده برای اقتصاد ایران آورده باشند و شریک ایرانی داشته باشند، همکاری میکنیم.
وی با بیان اینکه راهاندازی بانکرینگ را به طور جدی در دست پیگیری داریم گفت: درصدد هستیم به سرعت، دستورالعمل بانکرینگ را با همکاری وزارت نفت، اجرایی و عملیاتی کنیم.
مدیرعامل سازمان بنادر، تفویض اختیار بیشتر به مدیران بنادر را یکی دیگر از برنامههای توسعهای این سازمان برشمرد و گفت: برای افزایش ظرفیت سوخترسانی در بخش سوخت کمسولفور برای شناورهای ایرانی در حال برنامه ریزی هستیم.
وی با تاکید بر اینکه تکیه ما در سناریوهای مختلف تجاری، استفاده از توان و ظرفیتهای دریایی داخلی است، گفت: مجموعه حملونقل دریایی در ایران برای انجام فعالیت اقتصادی در هر سناریویی آمادگی دارد و تلاش میکنیم در هر شرایطی زیرساختها و روبناهای تجاری و دریایی کشور را متناسب با مدل بازرگانی مطلوب توسعه دهیم.
صفایی همچنین از تزریق وجوهاداره شده سازمان بنادر برای ساخت کانتینرهای استاندارد ایرانی خبر داد و بر تلاش شبانهروزی سازمان بنادر برای رفعورجوع مشکلات مشتریان، ذی نفعان بندری و دریایی و بخشهای خصوصی فعال در بنادر تاکید کرد.
نظرات بسته شده است.