رفع گام به‌گام موانع ساخت خط‌آهن شلمچه-بصره

به گزارش سی نیوز، سید میعاد صالحی در حاشیه سفر به عراق با اشاره به ساخت خط آهن شلمچه- بصره اظهار کرد: با احداث این خط، ارتباط ریلی ایران با عراق برقرار می شود و به کمک آن امکان بهره مندی اجتماعی و اقتصادی و منافع اقتصادی ریلی برآمده از اقتصاد ریلی برای هر دو کشور و مردم ایران و عراق فراهم می شود.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف ما در پیگیری احداث این مسیر، مربوط به بحث مسافری است تا زائران ایرانی بتوانند از اقصی نقاط ایران با قطار و از مسیر ریلی به سمت شلمچه و در نهایت از مسیر بصره به کربلا برسند.

وی با اشاره به موانع ریلی بین دو کشور ایران و عراق، ادامه داد: در سفر اخیر موانع اتصال ریلی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و با بازگشایی کریدور ریلی مشهد – تهران – کربلا ، زائران ایرانی و سایر کشورها می‌توانند از مسیر ریلی به کربلا برسند.

مدیرعامل راه آهن با اشاره به مطرح شدن توسعه همکاری‌های ریلی مسافری و باری با حمل‌ونقل ترکیبی،‌ تصریح کرد:‌ بر این اساس تا مرز شلمچه بار و مسافر از طریق ریل جابجا خواهد شد و سپس در مرز شلمچه تا ایستگاه راه آهن بصره به صورت حمل و نقل ترکیبی و از ایستگاه بصره تا بغداد و سایر مقصدها بار و مسافر مجدد به صورت ریلی جا به جا می‌شوند.

صالحی از ارائه پیشنهاد به مدیرعامل راه‌آهن سوریه برای تشکیل جلسه سه‌جانبه بین ایران، عراق و سوریه خبر داد و گفت: به موازات پیشبرد احداث خط شلمچه – بصره به عنوان بخشی از مسیر کربلا، در آینده مطابق تفاهم نامه ای که در این سفر انجام دادیم، بحث حمل و نقل ترکیبی مسافری از داخل ایران تا کربلا و همچنین حمل و نقل ترکیبی را خواهیم داشت که امیدواریم در آینده ای نزدیک مردم کشورمان از ثمرات آن بهره مند شوند.

وی یادآور شد: ما به مسیر خط ریلی شلمچه – بصره به عنوان بخشی از مسیر کربلا نگاه می کنیم و امیدواریم که با یاری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) این خط هر چه زودتر متصل شود و زائران آن حضرت، از داخل ایران و کشورهای شرقی بتوانند از این مسیر ریلی به شکل ارزان‌تر، با صرفه تر، مطمئن تر و با رفاه مناسب به کربلای معلی سفر کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.