دستور ویژه برای تعیین تکلیف ۸۳۰۰ کانتینر در بندر شهید رجایی

به گزارش سی نیوز، رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: رئیس عدلیه در بازدید از انبار اموال تملیکی دستورات کاربردی درباره ۸۳۰۰ کانتینر کالای رسوبی در بنادر را صادر کرد.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در خصوص دستورات رئیس دستگاه قضا در بازدید از انبار اموال تملیکی اظهار کرد: بر اساس گزارشات ارائه شده به رئیس دستگاه قضا و بررسی‌های شخصی وی در بازدید از اموال تملیکی دستورات کاربردی و راهگشایی عنوان شد. در پی این دستورات مقرر شد بحث اموال رسوبی و کالاهای مانده از زاویه دیگری بررسی و موضوع از گمرکات و بنادر پیگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده حدود ۸ هزار و ۳۰۰ کانتینر و ۶۶ هزار تن کالای فله متروکه در بنادر و گمرکات داریم که رئیس دستگاه قضا با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع تشخیص دادند که شخصاً از آن‌ها بازدید کنند و پس از بررسی فرآیندهای این بخش، دستورات لازم را صادر کردند.

وی با اشاره به اینکه ۴ هزار کالا در انبار اموال تملیکی تا کنون تعیین تکلیف شده است، گفت: تعیین تکلیف ۴ هزار کالا از گمرک به اموال تملیکی باقی مانده است. فرآیند تعیین تکلیف اموال رسوبی متفاوت است و بخشی از این کالاها را باید بنادر به گمرک و بخشی را گمرک به اموال تملیکی اعلام کند و بخشی را باید خود اموال تملیکی به فروش برساند.

قهرمانی با بیان اینکه رئیس دستگاه قضا در جلسات متعدد بر همراهی و هماهنگی با دولت تاکید کردند، گفت: در راستای تأکیدات رئیس دستگاه قضا تلاشمان بر حمایت از ادارات دولتی و روان کردن کار آن‌ها است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.