رییس کل دادگستری گیلان خواستار لایروبی بموقع بندر آستارا شد

به گزارش سی نیوز، حجت الاسلام حمزه خلیلی روز دوشنبه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا افزود: لایروبی کانال ورودی بندر آستارا باعث پهلوگیری کشتی‌های مختلف در بندر و پویایی آن خواهد شد و کوتاهی و تعلل در این بخش قابل قبول نیست.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آستارا هم اضافه کرد:‌ عدم لایروبی به ‌موقع بندر باعث سرگردانی صاحبان کالا، بیکاری نیروی انسانی و تعطیلی خطوط کشتیرانی می ‌شود.

یاسر همدمی افزود: دادگستری و ضابطین قضایی بر روند لایروبی اسکله نظارت خواهند داشت و طبق دستور رییس‌ کل دادگستری استان گیلان در صورت ترک فعل با افراد خاطی در چارچوب قانون و مقررات اداری برخورد می ‌شود.

وی بیان کرد: فعالیت بندر چند منظوره شهرستان آستارا باعث اشتغالزایی و رونق اقتصادی منطقه می شود و تمام تلاش دادگستری و ضابطین قضایی این است که حقوق عامه فعالان تجاری در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان حفظ شود.

غلامرضا مرحبا نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید گفت: متاسفانه بعد از گذشت ۱۰ سال مشکلات مربوط به لایروبی در بندر این شهرستان رفع نشده است و مردم شهرستان آستارا باید بدانند که مقصر اصلی این عقب ماندگی‌ها در حوزه بندرآستارا چه کسی است و متولیان امر باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

وی افزود: بندر آستارا یک ظرفیت ملی است و لایروبی ۴۰۰ متر این بندر باید به هر نحوی در کمترین زمان ممکن انجام شود تا شاهد فعالیت و رونق تجاری در این واحد بندری باشیم.

شهرستان مرزی آستارا ۹۱ هزار نفر جمعیت دارد و بندر چند منظوره آن با ۶۰ هکتار وسعت در ساحل دریای خزر، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین مسیر حمل و نقل بین آسیا، آفریقا و اروپاست و برای تخلیه و بارگیری کشتی‌های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده و از فروردین سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.