ضرر میلیون دلاری کارگران در آمریکا به دلیل اعتصاب کامیون داران در کانادا

به گزارش سی نیوز، به نقل از راشاتودی، کارشناسان صنعت خودروسازی موسسه اندرسون اکونومیک می‌گویند اعتصاب کامیون داران و مسدود شدن گذرگاه های مرزی بین کانادا و آمریکا موجب خواهد شد که کارگران صنعت خودروسازی در ایالت میشیگان فقط طی هفته جاری ۵۱ میلیون دلار حقوق کمتری را دریافت کنند.

کامیون داران کانادایی در راستای اعتراض به سیاست‌های‌ دولت این کشور در قبال شیوع ویروس کرونا اصلی ترین گذرگاه‌های مرزی بین کانادا و آمریکا را که از جمله آنها می‌توان به دو گذرگاه بلو واتر و پل امباسدور اشاره کرد را با کامیون‌های خود بسته اند.

روزانه بیش از ۳۰۰ میلیون دلار کالا از این گذرگاه های مرزی عبور کرده و به گزارش نیویورک تایمز یک سوم این کالاها مربوط به شرکت‌های خودروسازی در ایالت میشیگان است.

میشیگان ۱۹ درصد کل تولید خودرو در آمریکا را در اختیار داشته و در واقع بزرگترین ایالت خودروساز در این کشور به شمار می رود.

کانادا صنعت خودروسازی بومی ندارد اما برخی شرکت‌های آمریکایی نظیر جنرال موتورز و فورد و استلانتیس تعدادی کارخانه قطعه سازی در این کشور احداث کرده‌اند ئو این قطعات پس از تولید برای استفاده در کارخانه های خودروسازی آمریکا از کانادا به این کشور منتقل می‌شود.

اعتصاب کامیون داران کانادایی باعث شده تا شرکت های خودروساز آمریکایی از جمله جنرال موتورز مجبور شوند تولید خود را کم کنند. استلانتیس، تویوتا، و فورد هم رویکرد مشابهی را در پیش گرفته‌اند.

پاتریک اندرسون مدیرعامل اندرسن اکونومیک می‌گوید این یک اختلال جدی است که تبعات انسانی قابل توجهی را به همراه دارد چراکه کارخانه ها با کمبود قطعات مواجه شده و تداوم این اوضاع بسیار پرهزینه خواهد بود.

اندرسون تاکید کرد در صورتی که طی روزهای آینده مسدود بودن گذرگاه‌های مرزی بین کانادا و آمریکا رفع و رجوع نشود خسارت وارده به درآمد کارگران به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.