حمل 85 درصد بار و مسافر از طریق ناوگان جاده‌ای

به گزارش سی نیوز، داریوش امانی بعدازظهر امروز در نشست مشترک با معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری که در محل مرکز مدیریت راه‌ها برگزار شد، اظهار داشت: 85 درصد بار و مسافر کشور‌ و 90 درصد بار ترانزیتی کشورمان از طریق حمل و نقل جاده‌ای جابه‌جا می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وظیفه نگهداری 221 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور را برعهده دارد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره برنامه‌های جدید هوشمندسازی جاده‌ها گفت: در حوزه هوشمندسازی، اطلاعات جاده، ترددها و غیره از طریق نرم‌افزار و سیستم‌های نظارتی دنبال می‌شود.

امانی ادامه داد: در حال حاضر مقداری در موضوع تابلوهای پیام متغیر (VMS) د‌ر جاده‌ها کمبودهایی داریم که 65 دستگاه فعلی باید به یکصد دستگاه افزایش یابد.

وی اضافه کرد: در موضوع دوربین‌های ثبت تخلف رانندگی نیز حدود 400 دستگاه سامانه است که برخی از آنها مشکلاتی دارند اما با رفع مشکل در حال حاضر 350 دستگاه از این سامانه‌ها در شبکه فعال است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پاسخ به فارس درباره آخرین وضعیت نوسازی ناوگان، کامیونی کشور گفت: در بحث نوسازی، ظرفیت بند 2، ماده 30، احکام دائمی را داریم که کامیون‌های زیر سه سال عمر وارد ناوگان می‌شود که در حال حاضر واردات این کامیون‌ها در حال انجام است.

امانی اضافه کرد: همچنین استفاده از ظرفیت تولید داخل در قالب 167 هزار دستگاه کامیون طی توافقنامه وزارت راه و شهرسازی، وزارت نفت و وزارت صمت در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در موضوع نوسازی ناوگان نفتکش جاده‌ای کمبودهایی داشتیم و مصوبه‌ای در این حوزه در دولت داشتیم تا شرایط ورود نفتکش‌های جدید به ناوگان تسهیل شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.