نوسازی ۴ هزار دستگاه نفتکش حمل فرآورده‌های نفتی کلید خورد

به گزارش سی نیوز، تفاهم‌نامه نوسازی و تقویت ناوگان سوخت‌رسانی جاده‌ای بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، بانک ملت، شرکت ماموت و رخش خودرو به امضا رسید.

روزآمد کردن ناوگان انتقال فرآورده در زنجیره تأمین و توزیع فرآورده کشور به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در دستور کار قرار گرفته و بر اساس این تفاهم‌نامه، نوسازی 4 هزار نفتکش ناوگان حمل‌ونقل فرآورده‌های نفتی در کشور تأمین مالی می‌شود.

با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه که طی آن، بانک ملت متعهد می‌شود برای نوسازی هر دستگاه کشنده تا 3.5 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کند، حدود 4 هزار دستگاه نفتکش حمل فرآورده در کشور نوسازی و تحویل شرکت‌های پیمانکار خواهد شد. در مرحله اول اجرای این تفاهم نامه 3 جانبه، با سرمایه گذاری 1.7 هزار میلیارد تومان، 500 دستگاه نفتکش در 2 ماه نوسازی و تقویت خواهد شد.

هم‌اکنون حدود 65 درصد فرآورده موردنیاز بخش نیروگاهی با نفتکش ارسال و حمل می‌شود و حدود 12 هزار نفتکش در زنجیره توزیع فرآورده فعالیت می‌کنند که نوسازی این ناوگان، نقش مهمی در تسهیل و به‌روزرسانی فرآیندهای این عملیات، افزایش ضریب ایمنی و استانداردهای زیست‌محیطی ایفا خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.