نیک‌پی: باید با آموزش مناسب از ظرفیت فوق العاده بازار کار حوزه دریایی و بندری بهره برد

به گزارش سی نیوز، نایب رییس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با تاکید بر حمایت این انجمن از توسعه کمی و کیفی نیروها در حوزه بندری و دریایی، گفت: رویکرد سازمان بنادر در جذب نیروی انسانی متخصص، قابل تحسین است.

محمد نیک‌پی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در رابطه با ضرورت بکارگیری نیروی انسانی متخصص در حوزه دریایی و بندری و لزوم موافقت مجلس با درخواست سازمان بنادر نسبت به جذب و بورسیه کردن دانشجو در دانشگاه‌های داخلی کشور در رشته های علوم و فنون دریایی و بندری از منابع داخلی خود، اظهار داشت: رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی در این راستا قابل احترام چرا که قصد دارد از محل منابع خود هزینه جذب دانشجو در رشته های علوم و فنون دریایی را تامین کند.

وی ادامه داد: هرآنچه منجر به ترویج علم و دانش شود و شرایطی را به وجود آورد که شاهد فعالیت نیروهای متخصص در مشاغل مختلف باشیم، نهایت توسعه و پیشرفت در آن حوزه رقم می خورد.

وی با اشاره به اینکه در نوار ساحلی کشور شاهد جمعیت کم برخوردار هستیم، عنوان کرد: در صورتی که بتوانیم از ظرفیت جمعیت ساحلی کشور به نحو مطلوب استفاده کنیم و امکان تحصیل آنها در حوزه دریایی و بندری را به وجود آوریم، شاهد رشد و شکوفایی این مناطق خواهیم بود.

نایب رییس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران افزود: علاوه بر این سازمان بنادر و دریانوردی، ارگان های دریایی، بخش خصوصی و بخش دولتی می توانند از تخصصی شدن نیروها در حوزه دریایی و بندری بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت فوق العاده بازار کار حوزه دریایی و بندری بهره برد، تاکید کرد: نگاه سازمان بنادر و دریانوردی در راستای تخصصی شدن نیروها و توسعه کمی و کیفی منابع انسانی در حوزه دریایی و بندری مورد حمایت انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران است و به صورت ویژه از آن استقبال می کنیم.

نیک‌پی با اشاره به اینکه توسعه کمی و کیفی نیروها در حوزه دریایی و بندری در فضای رقابتی با کشورهای منطقه و بین المللی بسیار موثر است، اظهار داشت: ضرورت دارد، مجلس شورای اسلامی از این نگاه و رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی حمایت کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.