تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر ۲۳ درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در ۹ ماه امسال حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش سی نیوز سیاوش ارجمندزاده روز سه‎‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در ۹ ماه امسال در مجموع سه میلیون و ۲۵۷ هزار و ۱۷۲تن کالا اعم از نفتی و غیر نفتی در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شد.

وی بیان کرد: از این میزان ۲ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۸۹۱ تن مربوط به بخش غیر نفتی و یک میلیون و ۱۲۷هزار و ۲۸۱ تن مربوط به بخش نفتی بوده است.

ارجمند زاده ادامه داد: همچنین در این مدت حجم تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر ۳۰هزار و ۱۶۳ تی ای یو است که از این میزان ۲۴هزار ۸۹۳ تی ای یو مربوط به کانتینرهای پر و مابقی کانتینرهای خالی است که در این شاخص نیز بندر بوشهر رشد چهار درصدی را تجربه کرده است.

مدیرکل کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: انتظار است با تحقق بیش از پیش این روند صعود، بندر بوشهر به طور مجدد به رونق مدنظر دست پیدا کند.

وی عنوان کرد: در بازه زمانی ۹ ماه امسال شمار شناورهای ورودی به بندر بوشهر یکهزار و ۸۷۹ فروند بوده که از این میزان ۴۳۰ فروند مربوط به شناورهای بالای یکهزارتن و یکهزار و ۴۴۹ فروند نیز مربوط به شناورهای زیر یکهزار تن بوده است.

ارجمندزاده ادامه داد: همچنین تعداد شناورهای خروجی از بنادر نیز یکهزار و ۸۲۲ فروند بوده که از این میزان ۴۰۵ فروند مربوط به شناورهای بالای یکهزارتن و یکهزار و ۴۱۷ فروند آن نیز شناورهای زیر یکهزار تن گزارش شده است.

وی گفت: در موضوع جابه جایی مسافر از بنادر استان بوشهر نیز شمار آنهار در ۹ ماه امسال ۵۱ هزار و ۶۸۷ نفر بود که از این شمار ۲۵هزار ۲۴۴ نفر مربوط به مسافران ورودی و ۲۶ هزار و ۴۴۳ نفر مسافران خروجی از بنادر بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.