افزایش ۱۰ درصدی حمل بار ترانزیتی در سال گذشته/ تاخیر چهار ماهه در پرداخت حقوق جمعی از راهداران

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: سال 99 در بخش ترانزیت رشد 10 درصدی نسبت به سال 98 داشتیم و میزان ترانزیت با توجه به تحریم‌ها و کرونا به 6.5 میلیون تن رسید.

به گزارش سی نیوز داریوش امانی در رویداد آنلاین بزرگداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری با بیان اینکه متاسفانه امروز در آستانه روز راهدار یکی از راهداران کشورمان در حین ماموریت در مسیر زنجان – تبریز درگدشت و به خانواده راهدار صفدر شریفی تسلیت عرض می‌کنیم.

وی ادامه داد: فعالیت‌های سازمان راهداری 24 ساعته است و همکاران ما در سازمان راهداری و راهدارخانه‌ها 24 ساعته مستقر هستند و شعار ما این است که پایداریم به خدمت و تمام تلاشمان این بوده که در تمام نقاط جاده‌ای کشورمان حضور داشته باشیم و برای رفاه حال مسافران موثر باشیم.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به عملکرد سازمان راهداری در سال گذشته گفت: سال گذشته رانندگان کشورمان توانستند 502 میلیون تن کالا جابجا کنند که این عدد نسبت به سال 98 رشد 6.5 درصدی داشته است در حالی که با شرایط کرونا و تحریم‌ها مواجه بودیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین در بخش مسافری سال گذشته توانستیم بیش از صد میلیون مسافر را جابجا کنیم که این اقدام از سوی همکاران پرتلاش و صدیق در بخش حمل و نقل انجام شد و تمام کارکنان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در صف ا ول خدمت‌گذاری به مردم هستند.

امانی با اشاره به همکاری با شرکت‌های دانش بنیان برای استفاده از فناوری‌های نوین گفت: سیاست ما این است که در تمام بخش‌ها با شرکت‌های دانش بنیان همکاری داشته باشیم و بتوانیم از ظرفیت آنها استفاده کیم و در حال حاضر حمل و نقل کشورمان سیستمی و داده محور است و این داده‌ها را در ا ختیار پلیس ارژانس و هلال احمر قرار می‌دهیم و برنامه ریزی بر اساس این دیتاها انجام خواهد شد تا به یک برنامه واقعی و عملیاتی دست پیدا کنیم.

وی با تشکر ویژه از وزیر راه و شهرسازی برای ایجاد امیدآفرینی در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: با حضور آقای قاسمی سیاست‌ها به سمت کاهش وابستگی به بودجه دولت است و تمام تلاش ما این است که به ظرفیت‌های خودمان و ابسته باشیم و این نگاه عمیقی است که امیدواریم عملیاتی شود.

امانی با تاکید بر اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مردم محور است و از صفر مرزی تا تمام نقاط جاده‌ای کشور به مردم خدمات ارایه می‌دهیم اظهار داشت: یکی از اقدامات ما بحث افزایش ترانزیت است با توجه به اینکه مقام معظم رهبری شعارهای محوری در این باره دادند و طبق سخنان رهبری باید از ظرفیت‌های کشورهای همسایه استفاده کنیمن و این موضوع یکی از مهمترین برنامه‌های آقای رستمی بوده و در همین مدت شاهد افزایش رفت و آمدهای هیات‌های خارجی بوده‌ایم.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: سال 99 در بخش ترانزیت رشد 10 درصدی نسبت به سال 98 داشتیم و میزان ترانزیت با توجه به تحریم‌ها و کرونا به 6.5 میلیون تن رسید.

امانی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که بیش از 99 درصد سرمایه‌گذاری‌ها در بخش حمل و نقل توسط بخش خصوصی صورت گرفته و ما صرفا در این حوزه سیاست‌گذار هستیم بنابراین بازگشت سرمایه مناسب و استمرار سرمایه‌گذاری را در سیاست‌گذاری‌هایمان دنبال می‌کنیم.

امانی گفت: امروز راهداران ما بدون منت با جان خود مشغول به ارائه خدمات به مسافران هستند این در حالی است که برخی از راهداران چهار ماه حقوق دریافت نکردند که این به دلیل انواع قراردادهای استخدامی در این بخش است و حقوق بخشی از راهداران باید از طریق استان‌ها و سازمان برنامه و بودجه پرداخت شود.

امانی تاکید کرد: ‌در این شرایط 12 هزار راهدار با چیزی حدود شش هزار ماشین آلات راهداری در 1200 باب راهدارخانه به صورت 24 ساعته به مردم خدمات رسانی دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.