تخلیه یک میلیون و ۳۳۰ هزار تن کالای اساسی در بندر امیرآباد

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از تخلیه یک میلیون و ۳۳۰ هزار تن از انواع کالا‌های اساسی در این بندر خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدعلی‌اصل سعیدی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: یک میلیون و ۳۳۰ هزار تن از انواع کالا‌های اساسی از ابتدای امسال تاکنون در این بندر تخلیه شده است.

او گفت:این میزان کالا‌های اساسی که شامل جو، ذرت، سویا، گندم، کلزا و روغن خوراکی بوده توسط ۳۷۲ فروند کشتی از کشور‌های قزاقستان و روسیه به پر ترددترین بندر حاشیه دریای خزر وارد شده است.

‌سعیدی‌پور گفت:با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولین استانی، مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی و همکاری‌های فی مابین بندر و گمرک و دیگر دستگاه‌های ذیربط بخش اعظمی از کالا‌های متروکه، که اغلب کالا‌های اساسی نیز می‌باشد، در ماه‌های اخیر از بندرامیرآباد ترخیص شد.

مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد با بیان اینکه توقف کالا در بنادر فراتر از زمان مجاز و بازه زمانی متعارف، سبب تحلیل توانمندی‌های بنادر و کاهش قدرت رقابت پذیری آن‌ها می‌شود، از آمادگی کامل بندرامیرآباد به عنوان بندر کانونی غلات شمال کشور با ظرفیت بالا سیلوی نگهداری غلات و مخازن نگهداری روغن خوراکی جهت تأمین و تخلیه بخش عمده‌ای از کالا‌های اساسی کشور خبر داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.