جا به جایی بیش از 4 میلیون و 935 هزار تن کالا از شبکه ریلی بندر شهید رجایی

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه امسال ۴ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۹۵۳ تن انواع کالا از پایانه‌های ریلی بندر شهید رجایی به سراسر کشور حمل شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم ، علی‌رضا محمدی کرجی‌ران اظهار داشت: حمل و نقل ریلی در توسعه اقتصادی و راهبردهای سازمان بنادر و دریانوردی در جهت توسعه فعالیت‌های ریل – بندر نقش مهمی دارد.

وی افزود: در هشت ماهه امسال 4 میلیون و 935 هزار و 953 تن انواع کالا از طریق 88 هزار و 298 واگن به اقصی نقاط کشور ارسال شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 49 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به ضرورت تسریع در ارسال مایحتاج عمومی هموطنان بیان داشت: در این مدت 292 هزار و 512 تن انواع کالای اساسی از طریق شبکه ریلی از مبدا بندر شهید رجایی به سراسر کشور حمل شده است.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، عمده کالاهای اساسی را شامل گندم، روغن خوراکی، جو و ذرت اعلام کرد و گفت: این میزان کالا به وسیله 4 هزار و 270 واگن به استان‌های مقصد حمل شده است.

محمدی کرجی‌ران با بیان اینکه سهم محموله‌های تجاری جابه‌جا شده در بخش فعالیت‌های حمل و نقل ریلی از طریق این بندر 49 درصد افزایش یافته است، افزود: بندر شهید رجایی به دلیل واقع شدن در کریدور شمال – جنوب یکی از نقاط محوری و مسیری مطمئن برای ترانزیت کالا از طریق ناوگان ریلی به کشورهای همسایه قلمداد می‌شود.

وی ادامه داد: در بازه زمانی هشت ماهه امسال 2 میلیون و 576 هزار و 558 تن انواع کالای اساسی در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده که از این میزان، 292 هزار و 512 تن آن از طریق شبکه ریلی این بندر به سراسر کشور حمل شده است.

بندر شهید رجایی به عنوان یکی از مهم‌ترین کانون تجارت دریایی از 63 کیلومتر شبکه ریلی برخوردار است و خطوط مختلف ریلی این بندر به 12 محوطه اختصاصی بخش غیردولتی منتهی می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.