وعده جدید برای تکمیل واحدهای طرح ملی مسکن اندیشه

 

در حالی خرداد امسال شرکت عمران اندیشه از تاخیر در تکمیل و تحویل واحدهای طرح ملی مسکن به‌دلیل کرونا خبر داده بود که مدیرعامل این شرکت وعده تکمیل پروژه‌های مشارکتی را در موعد مقرر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، حبیب‌اله طاهرخانی در بازدید از پروژه‌های مشارکتی و عمرانی شرکت عمران شهر جدید اندیشه با مثبت ارزیابی کردن روند پیشرفت پروژه‌ها، اظهار کرد:‌ با سازنده هایی که فعال عمل کنند نهایت همکاری و کمک خواهد شد.

معاون ویر راه و شهرسازی همچنین بر تسریع در برقراری انشعابات و انجام تعهدات در پروژه‌هایی که با این مشکلات مواجه هستند تاکید کرد.

مسلم خانی مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه نیز ضمن ارائه گزارش کامل در خصوص پروژه‌های در دست اجرای شرکت از عزم شرکت عمران برای تکمیل پروژه‌ها در موعد مقرر خبر داد.

طبق اعلام شرکت عمران اندیشه مجتمع مسکونی نرگس برای 176 واحد در زمینی به مساحت 5708مترمربع با 61 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست. همچنین مجتمع مسکونی هزاردستان با 26 طبقه مسکونی در 1546 مترمربع، پروژه مشارکتی خدماتی مریم با 97 درصد پیشرفت فیزیکی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فاز 4 با 65 درصد پیشرفت فیزیکی، ساختمان فرهنگی محله 7 فاز 4 اندیشه با 13 درصد پیشرفت فیزیکی، پروژه 1079 واحدی مرکز شهر با پیشرفت فیزیکی 53 درصدی، پروژه 545 واحدی لاله با پیشرفت فیزیکی 6 درصدی، پروژه 50 واحدی آپادانا با پیشرفت فیزیکی 50 درصدی از جمله پروژه‌هایی هستند که با مشارکت شرکت عمران شهرهای جدید در اندیشه در دست اجرا قرار دارد.

خردادماه امسال شرکت عمران شهر جدید اندیشه در پاسخ به انتشار مطلبی تحت عنوان “پیشرفت کُند پروژه طرح ملی مسکن در شهر جدید اندیشه” اعلام کرد: « برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن که خرداد سال 1398 توسط وزیر راه و شهرسازی در شهر جدید اندیشه آغاز شد، که سهم شهر جدید اندیشه از این برنامه 2500 واحد بوده که در چند پروژه در دست احداث است.

متاسفانه با شیوع ویروس کرونا در کشور از اواخر سال 1398 (حدود 9 ماه پس از آغاز عملیات اجرایی)، تبعات گسترش و همه‌گیری این بیماری پروژه‌های طرح ملی مسکن را نیز همانند سایر بخش های کشور هدف قرار داده و موجب ایجاد اختلال در اجرای آنها شده است.

مطابق مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، در زمان قرارگیری شهرستان در وضعیت قرمز کرونا، می بایست پروژه های ساختمانی و کارگاه ها به صورت موقت تعطیل شوند. لذا با عنایت به اینکه شهرستان شهریار (شهر جدید اندیشه) در این مدت چندین بار در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته، تعطیلی پروژه ها اجتناب ناپذیر بوده است.

از سوی دیگر شرایط نامساعد اقتصادی که ناشی از تحریم‌های ظالمانه علیه ملت شریف ایران بوده است نیز موجب شده تا در برخی برهه های زمانی، تهیه مصالح ساختمانی مورد نیاز برای پیش برد پروژه ها با وقفه روبرو شده و موجب کندی پیشرفت کار شود.

در خصوص پروژه مرکز شهر جدید اندیشه نیز باید خاطر نشان کرد در کنار احداث ساختمان های طرح اقدام ملی تولید مسکن، محوطه سازی و احداث خیابان ها و رهباغ شهر جدید اندیشه نیز بر عهده شرکت سازنده این پروژه بوده که همزمانی اجرای آنها بر حجم عملیات اجرایی افزوده و موجب شده تا پیشرفت پروژه در ظاهر کُند به نظر برسد.»

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.