موانع پیش‌روی نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی رفع شود

 

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: برای آغاز پرقدرت و نیز پیشرفت برنامه‌های مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن در استان، باید نسبت به رفع موانع پیش‌روی این طرح در آذربایجان‌غربی چاره‌اندیشی شود.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم ، محمدصادق معتمدیان در دیدار با وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت های مرزی استان و همسایه بودن با 3کشور، اظهار داشت: ترانزیت و تجارت مرزی یکی از پیشرانهای مهم پیشرفت استان است و ضروری است برای بهره مندی بیشتر از این ظرفیت مهم استان، توسعه مسیرهای جدید ترانزیتی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

وی در ادامه با قدردانی از توجه ویژه رییس جمهور به تامین مسکن در کشور بر لزوم توجه به ساخت مسکن در بحث نهضت ملی مسکن و تامین زیر ساخت های آن در استان تاکید کرد.

استاندار آذربایجان‌غربی، در ادامه خواستار تسریع در شروع و رفع موانع موجود نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی شد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر اهمیت اقتصادی کردن زیرساخت‌ها و پروژه های عمرانی در آذربایجان غربی، خواستار تقویت زیرساخت های عمومی، توسعه حمل و نقل ریلی، استفاده از ظرفیت حمل و نقل هوایی و زمینی استان توسط وزارت راه و شهرسازی شد.

معتمدیان همچنین با اشاره به ظرفیت های باری و مسافری راه آهن استان، خواستار ایجاد اداره کل راه آهن آذربایجان غربی و استقلال این اداره کل از آذربایجان شرقی شد.

در این دیدار استاندار آذربایجان غربی پیشنهاد داد تا در سریع‌ترین زمان جلسه مجمع نمایندگان این استان با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی برای حل مسائل و مشکلات حوزه راه و شهرسازی برگزار شود.

وی همچنین بر استفاده از مدل‌های جدید مالی با محوریت بخش خصوصی ، صندوق توسعه ملی و دولت برای اجرای پروژه های توسعه ای و زیرساختی زیرمجموعه راه و شهرسازی در آذربایجان‌غربی تاکید کرد.

معتمدیان در پایان با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه های مختلف، ایجاد هاب اقتصادی منطقه‌ای با محوریت آذربایجان غربی در استان را جزو اولویت های استان عنوان کرد و گفت: مقدمات اجرایی طرح مطالعاتی ایجاد هاب های اقتصادی در استان فراهم شده است

وزیر راه شهرسازی نیز در این دیدار از پیگیری های استاندار آذربایجان غربی برای اجرای طرح ها و پروژه های زیر ساختی در حوزه حمل و نقل استان قدردانی کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی آماده حل مسائل و مشکلات این حوزه در آذربایجان غربی است .

قاسمی همچنین در خصوص استقلال مدیریت راه آهن آذربایجان‌غربی و ایجاد اداره کل راه آهن استان قول مساعد داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.