همکاری سازمان راهداری‌ و معاونت علمی ریاست جمهوری در ارتقای بومی‌سازی‌‌

 

معاون وزیر راه و شهرسازی از همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در اجرای طرح‌های‌ پسا دکتری تخصصی با مشارکت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس ، داریوش امانی اظهار داشت: فرصت‌های پسا دکتری با همکاری مشترک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور اجرایی می‌شود.

وی توضیح داد: در راستای شتابدهی به رفع نیازهای فناورانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌­ای و ارتقای بومی‌سازی و دستیابی به فناوری‌­ها و تکنولو‍ژی‌های نوین بر اساس توانمندی‌های علمی کشور، مقدمات اجرایی تعریف فرصت­‌های تخصصی پسا دکتری در حوزه فعالیت‌های راهداری و حمل و نقل جاده­ای با همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، به اجرا در خواهد آمد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در همین راستا جلسه‌­ای مشترک در محل صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و با حضور معاون صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (امینی) و‌ مدیر کل دفتر مطالعات راهبردی (ذاکری) برگزار شد، در این جلسه الزامات برنامه زمانبندی و نکات کلیدی اجرای این طرح مورد تفاهم و بررسی قرار گرفت.

امانی افزود: همچنین تهیه شیوه نامه عملیاتی و تنظیم درخواست پیشنهادهای مربوطه در دستور کار کارگروه قرار گرفت که پس از ابلاغ طرح حمایتی مذکور آغاز و محققان پسادکتری فناورانه در راستای موضوعات و اهداف سازمان فعالیت مطالعاتی و تحقیقاتی خود را آغاز خواهند کرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در این جلسه ‌مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصاد حمل­‌و­نقل گفت که ‌در ادامه تقویت همکاری­های دو جانبه سازمان راهدرای و حمل و نقل جاده ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،‌ بکارگیری نخبگان در اجرای طرح­های پسا دکتری تخصصی با موضوعات مورد نیاز سازمان و با همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (INSF) در دستور کار مشترک قرار گرفته است؛ ‌در تفاهم صورت گرفته با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، این فرصت به عنوان مدلی موثر در چرخه تحول اکوسیستم فناورانه سازمان و شتابدهی علمی به فرآیندهای تخصصی محسوب می‌­شود.

امانی بیان کرد: مقدمات اجرایی و عملیاتی این طرح به عنوان مدلی جدید از پویایی و کارایی در جلسه مشترک مورد توافق طرفین قرار گرفته است و به صورت سیستماتیک و با حمایت دوجانبه انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: این طرح برای اولین بار در کشور در یک دستگاه دولتی جهت پاسخگویی علمی و فناورانه به اجرا در خواهد آمد‌، همچنین موضوعات تخصصی مورد نیاز و شیوه نامه جذب محقق پسا دکتری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده­ای، به زودی اعلام می­‌شود.

امانی تصریح کرد: با تکمیل و نهایی سازی شیوه نامه فرآیند جذب محقق پسا دکتری و نهایی سازی زمینه‌­های فعالیت، امکان بهرمندی معاونت­‌ها و دفاتر تخصصی از ظرفیت نخبگان کشور در حل مسائل وی‍ژه مهیا می‌­شود و همچنین فرصت مناسبی برای اتصال نخبگان به بدنه اجرایی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای مشارکت در حل مسائل عملیاتی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.