امضا تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه امیرکبیر و سازمان صنایع هوایی

 

تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و سازمان صنایع هوایی با هدف توسعه همکاری‌های تحقیقاتی، آموزشی و پژوهشی امضا شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، این تفاهم نامه با محوریت انجام طرح‌های تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف مهندسی هوافضا امضا شده است.
همکاری در شناسایی و رفع موانع گلوگاهی توسعه صنایع هوایی، انجام مطالعات آینده پژوهی، راهبردی و ره‌نگاشت‌های موردنیاز در صنایع هوایی، برنامه‌ریزی برای ایفای نقش فعال در اجرای سند برنامه راهبردی صنعت حمل و نقل هوایی، حمایت از ایده‌های نوآورانه و شرکت‌های دانش بنیان فعال در قالب رویداد‌های همرسانی و شتابدهی از محور‌های همکاری این تفاهم نامه بشمار می‌رود.
در این تفاهم نامه حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در موضوعات مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.
مدت این تفاهم نامه ۳ سال از زمان امضاء طرفین است که در صورت توافق قابل تمدید خواهد بود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم امضا تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه امیرکبیر و سازمان صنایع هوایی گفت: دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی لازم است با تعامل قوی راه حل‌های موردنیاز برای رفع نیاز‌های کشور را ایجاد کنند.
آقای دکتر سید حسن قدسی پور افزود: برای اینکه بتوانیم نگاه به داخل کشور داشته باشیم و از نیروی‌های متخصص داخلی استفاده کنیم نیاز است این موضوع از توجه به دانشگاه‌ها آغاز شود.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه در دانشگاه‌های کشور نیرو‌های متخصص خوش فکر و با استعداد بسیار زیاد است، تاکید کرد: باید دستگاه‌های اجرایی نیاز‌های خود را به دانشگاه ارائه کنند و دانشگاه‌ها براساس پتانسیل خود این نیاز‌ها را مرتفع کنند.
وی گفت: دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی لازم است با تعامل قوی راه حل‌های موردنیاز برای رفع نیاز‌های کشور را ایجاد کنند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه اکنون زیرساخت‌های بسیار خوبی در کشور فراهم شده است، افزود: شرکت‌های دانش بنیان، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و موسسات پژوهشی و دانشگاه‌ها زیرساخت‌های کشور بشمار می‌روند که می‌توانند بسیاری از نیاز‌های کشور را رفع کنند.

همچنین معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم امضا تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه امیرکبیر و سازمان صنایع هوایی گفت: اولویت اصلی این دانشگاه توجه هدفمند و سیستماتیک به فعالیت‌های پژوهشی است.
آقای دکتر سیدرضا غفاریان افزود: پرداخت هدف‌مند و سیستماتیک به رویداد‌های پژوهشی از اولویت‌های دانشگاه است و در این مسیر برنامه ریزی وسیعی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ظرفیت علمی و پژوهشی بسیار بالایی برخوردار است و زمانیکه ارتباط سیستماتیک میان این دانشگاه و صنایع بر قرار گردد شاهد خروجی بسیار ارزشمند و کاربردی خواهیم بود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر برنامه دارد ارتباط هدفمند با صنعت داشته باشد تا از این طریق بتواند براساس نیاز‌های کشور حرکت کند.
آقای دکتر غفاریان تأکید کرد: باتوجه به ظرفیت و وجود اساتید و دانشجویان نخبه، این دانشگاه می‌تواند با کمک صنایع مرتبط در حوزه هوافضا فعالیت‌های ویژه‌ای انجام دهد و این امر موجب می‌شود تا در حوزه آموزش و پژوهش موفق‌تر و هدفمندتر حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید برای ارتباط با صنایع برنامه ریزی منسجم و بلند مدتی را دنبال کنند، گفت: زمانی که این برنامه ریزی صورت گیرد افق دید جوانان در هدفمند بودن پژوهش‌ها روشن‌تر شده و امید بیشتری برای ماندن در کشور خواهند داشت، همچنین بخش خصوصی نیز به سمت دانشگاه‌ها راغب‌تر حرکت خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.