تخلیه و بارگیری کالا در بندرگاه انزلی افزون بر ۱۲ درصد افزایش یافت

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از افزایش ۱۲.۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی طی هشت ماه گذشته در مجتمع بندری انزلی خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، حمید رضا آبایی روز شنبه با اعلام رشد ۱۲ درصدی میزان تخلیه و بارگیری طی هشت ماه گذشته در مقایسه با سال گذشته گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر یک میلیون و ۲۸ تن کالا از مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده است .

وی، غلات، کالاهای اساسی، روغن نباتی، فلزات، محصولات کشاورزی، کالاهای معدنی و ساختمانی، شیشه، کاشی، مواد اولیه و شیمیایی، تخته و چوب، کاغذ و مقوا، کانتینر را از جمله کالاهایی اعلام کرد که در بندرانزلی تخلیه و بارگیری شدند.

وی افزود : طی هشت ماه سال جاری تا کنون بیش از ۱۷ هزار تن کالا از مجتمع بندری انزلی به مقاصد کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا ترانزیت شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۳.۴ درصد رشد داشت .

آبایی خاطر نشان کرد : از فروردین تا آبان ماه جاری نیز سه هزار و ۶۳۹ TEU کانتینر در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۵ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد : از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷۵ هزار تن کالا در مجتمع بندری انزلی بارگیری شد که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۶ درصد رشد داشت .

بندرگاه انزلی با سابقه ۳۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان کشور بوده است و امروز با ۱۷ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین بندرگاه ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.

این مجتمع بندری یکی از پرسابقه ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور محسوب می شود که با قرار گرفتن در کریدورهای بین المللی از قبیل نوستراک و تراسیکا و غیره از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.