رشد شدید تورم جهانی درپی افزایش سرسام‌آور هزینه‌های حمل‌و‌نقل کانتینری

به گزارش سی‌نیوز به نقل از راشاتودی کرونا مشکلات زنجیره تامین در مقیاس جهانی را بیش از پیش کرده است و این موضوع در طول همه‌گیری کرونا بر شرکت‌‌ها تاثیر بسیار منفی گذاشته و دلیل اصلی کاهش حاشیه سود آن‌ها و افزایش قیمت کالاهای مصرفی شده است.

به گفته شرکت آمریکایی ترائگر Traeger، این سازنده اجاق‌های گریل در سه ماهه سوم خود شاهد افزایش فروش 11.7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده و 162 میلیون دلار درآمد ثبت کرده است.

با این حال، حاشیه سود ناخالص آن 33.5 درصد گزارش شده که نشان دهنده کاهش شدید نسبت به 45.3 درصد ثبت شده برای سه ماهه سوم سال 2020 محسوب می‌شود.

جرمی اندراس، مدیرعامل این شرکت در گفتگو با شبکه خبری سی ان بی سی گفت: 12 ماه پیش، هزینه حمل یک کانتینر 40 فوتی از آسیا به ایالات متحده حدود 1500 دلار بود. امروز، شما بیش از 30 هزار دلار خرج می کنید و ما مطمئناً به طور میانگین نزدیک به 10 هزار دلار هستیم.

وی افزود: کالاهای موجود ما بزرگ و سنگین است. فضای زیادی از کانتینر را اشغال می کند، بنابراین ما به طور ویژه نسبت به هزینه های حمل و نقل حساس هستیم.

مدیر اجرایی ترائگر همچنین تاکید کرد که وی معتقد است افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل در نهایت کاهش می‌یابد و رونق بیشتری برای این شرکت در مسیر خود ایجاد می‌کند، چرا که در زمینه محصولات گریل کردن که در طول دوران همه‌گیری مورد استقبال قرار گرفته است، رقابت می‌کند.

قرنطینه و محدودیت های کرونایی که برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در آمریکا و دیگر نقاط دنیا اعمال شده است، منجر به افزایش تقاضا برای برخی کالاها و افزایش قیمت کانتینرها شده است.

این امر منجر به افزایش قیمت انواع کالاهای مصرفی شده است. کارشناسان می گویند هزینه های حمل و نقل همچنان در حال افزایش است و بازار تا اواسط سال 2022 شروع به کاهش قیمت نخواهد کرد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.