افزایش ظرفیت پذیرش مسافر در ناوگان حمل و نقل مسافری برون شهری
به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا ، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی گفت: در راستای اجرای نسخه جدید ابلاغی پروتکلهای بهداشتی مبارزه با کووید ۱۹ در پایانههای حمل و نقل عمومی برون شهری با رویکرد مدیریت طرح هوشمند محدودیتها از ابتدای آذر امسال پذیرش مسافر در اتوبوسهای بین شهری با اعمال ۸۰ درصد ظرفیت انجام می شود.
مهدی گرجی، اظهار کرد: به منظور نظارت بر عملکرد شرکتهای حمل و نقل و اخذ فروش بلیت از طریق سامانههای اینترنتی نظارتهای لازم بصورت مدیریت هوشمند و از طریق سکوی مدیریت هوشمند بیماریهای همه گیر (سامانه امید) انجام میشود.
به گفته وی ارائه تست Pcr منفی ۷۲ ساعته معتبر و یا کارت واکسناسیون از شرایط پذیرش مسافرین در ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری اتوبوسی با ۸۰ درصد ظرفیت است.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی گفت: کارشناسان این اداره کل با همکاری نمایندگان پلیس راه انتظامی استان با حضور در پاسگاههای ثابت پلیس راه و یا استقرار در محورهای مواصلاتی و هم چنین حضور در پایانههای مسافری بر عملکرد رانندگان و شرکتهای حمل و نقل مسافر نظارت داشته و علاوه بر بررسی وضع ایمنی و رعایت قوانین و مقررات حمل و نقلی، به وضع رعایت دستورالعملها و پروتکلهای بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری بویژه همراه داشتن کارت واکسیناسیون و یا تست Pcr منفی ۷۲ ساعته معتبر نظارت خواهند کرد.
گرجی افزود: استعلام وضع ابتلا مسافران به بیماری کرونا کماکان به صورت سیستمی توسط نرم افزارهای صدور بلیت انجام میشود و به منظور راستی آزمایی انجام استعلام ، علاوه بر انجام نظارتهای حضوری در محل پایانههای مسافری ، شرکتها و مؤسسات حمل و نقل مسافر و استقرار تیمهای کنترلی در محورهای مواصلاتی، نظارتهای لازم از سوی کارشناسان اداره کل بر نحوه عملکرد رانندگان به استفاده از ماسک و هم چنین توقف ناوگان در محل مجتمعهای خدماتی رفاهی بین راهی برای صرف غذا و اداء فریضه نماز به صورت روزانه و با استفاده از سامانه سپهتن نیز انجام میشود.
وی گفت: در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش مبنی بر عدم رعایت موضوع مراتب به کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل (ماده ۱۲)، رانندگان (ماده ۱۱) و ناوگان (ماده ۱۴) ارجاع و با متخلفان برخورد خواهدشد.
گرجی هم چنین از فراهم بودن زیرساختهای دریافت بلیت با استفاده فناوریهای نوین اشاره کرد و افزود: به منظور کاهش هزینههای سفر، کاهش آلودگی محیط زیست، کاهش سفرهای شهری و هم چنین رعایت دستورالعملها و پروتکلهای بهداشتی و پیشگیری از تردد مضاعف مسافرین به منظور دریافت بلیت در پایانههای مسافری و شرکتهای حمل و نقل، مسافران میتوانند نسبت به دریافت بلیت با برنامه ریزی قبلی و از طریق وب سایت فروش بلیت شرکتهای مسافری استان به نشانی www.payaneha.ir و www.payaneha.com اقدام کنند.
وی یادآور شد: برای ارتقای سطح خدمات، رعایت پروتکلهای بهداشتی، ایمنی سفر و … از مسافران تقاضا دارد با طرح هر گونه شکایات، انتقاد، پیشنهاد از طریق سامانه ۱۴۱ و سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ ما را در نظارت مستمر و ارتقای سطح خدمات یاری کنند.
نظرات بسته شده است.