افزایش ۷۴ درصدی واردات کالای اساسی از بندر چابهار

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: امسال واردات کالای اساسی در بندرچابهار نسبت به مدت مشابه سال گذشته (هشت ماه) افزایش ۷۴ درصدی دارد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری مهر ، بهروز آقایی ضمن تشریح ظرفیت‌های تخلیه و بارگیری بندر چابهار اظهار داشت: بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالای اساسی از ابتدای سال جاری تاکنون به بندر چابهار وارد شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: شاخص‌های عملیاتی بندر چابهار نسبت به سال گذشته جهشی بوده است و این رشد نشان از سرمایه‌گذاری هوشمندانه، تخفیفات و بازاریابی منسجم سازمان بنادر در بندر چابهار است.

وی افزود: طی مدت یاد شده تخلیه و بارگیری کالای معدنی و ساختمانی ۲۸۰ درصد، تجمیع عملیات نفتی و غیر نفتی ۳۴ درصد، تخلیه و بارگیری کالاهای وارداتی ۶۰ درصد و تخلیه و بارگیری کالاهای صادراتی ۱۴۶ درصد افزایش داشته است.

آقایی با بیان اینکه اولویت اصلی انتقال کالا به‌صورت حمل یکسره است، تصریح کرد: کاهش هزینه‌های بندری و تسریع در انتقال کالا از مزایای حمل یکسره کالا است.

وی ادامه داد: تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری، کاهش هزینه‌های بندری و انتقال کالا از دیگر اولویت‌های اصلی این اداره کل برای اقتصادی کردن صادرات محصولات معدنی و مصالح ساختمانی از طریق بندر چابهار به مقاصد مصرف است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.