فرصت برای استفاده از ظرفیت‌های صادراتی به اوراسیا کوتاه است

 

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری گیلان با اشاره به عضویت ایران در اوراسیا و وجود میز اوراسیا در این استان اظهار داشت: فرصت استفاده از ظرفیت های صادراتی بسیار محدود است و باید ورود جدی و همه جانبه به این مسئله شود.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، یونس رنجکش افزود: هنوز از عضویت در اوراسیا و ظرفیت های صادراتی استان استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه گیلان بستر صادرات فراهمی دارد گفت: متاسفانه در حوزه امکانات صادراتی با محدودیت هایی مواجه هستیم که لازم است نگاه جدی تری به آن شود.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان اظهار داشت: بازارهای هدف صادراتی که با آنها روبرو هستیم و عضویت در اوراسیا می تواند سهم بسزایی در روابط دیپلماتیک گیلان و کشور داشته باشد.

رنجکش بازار روسیه را فرصتی مناسب برای صادرات دانست و افزود: باید پذیرفت که هنوز از این ظرفیت بر اساس ظرفیت های استان و کشور استفاده نشده است.

وی بزرگترین خلاء در تحقق اهداف صادراتی را موضوع لجستیک ، قوانین مزاحم و محدودیت حمل و نقل دریایی، زمینی و ریلی عنوان کرد و گفت: هم اکنون دولت برای تحقق اهداف صادراتی بر تکمیل ظرفیت راه آهن رشت – کاسپین- انزلی و رشت- آستارا تمرکز کرده است که می تواند جهشی صادراتی را برای ما داشته باشد.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان فرصت کشور برای بهره گیری از ظرفیت ها را محدود دانست و گفت: هم اینک ترکیه ، چین و آذربایجان مسیرهای جدیدی را در آسیای میانه باز کردند که ممکن است فرصت های باقی مانده ایران را برای ورود به این بازارها مسدود کند.

رنجکش زمان برای جبران عقب ماندگی ها را کوتاه عنوان کرد و افزود: ممکن است زمانی برسد که دیگر نیازی به استفاده از مسیر شمال- جنوب کشورمان نباشد و بازارها و روابط منطقه ای بین آن کشورها شکل بگیرد.

وی به نقش رسانه ها در جریان سازی اقتصادی تاکید کرد و اظهار داشت: خبرگزاری ها به عنوان صدای دولت و به عنوان رسانه مرجع و مادر می تواند در توسعه و کمک به رفع مشکلات کمک شایانی داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.