برگزاری اولین مانور دریایی مشترک روسیه و آسه‌آن

 

نماینده دائم روسیه در آسه‌آن امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، مسکو و این نهاد آسیایی، اولین مانور دریایی مشترک خود را در اوایل ماه دسامبر و در آب‌های سرزمینی اندونزی، برگزار خواهند کرد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، الکساندر ایوانوف، نماینده دائم روسیه در آسه‌آن (مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا) گفت: رزمایش دریایی آسه‌آن و روسیه، در منطقه سوماترای شمالی در آب‌های سرزمینی اندونزی و در یکم تا سوم دسامبر برگزار خواهد شد.

این نماینده تصریح کرد: ناوشکن ضدزیردریایی “آدمیرال پانتلیوف” از روسیه در این مانورها حضور خواهد داشت.

به گفته ایوانوف، هدف این مانورها، تمرین “تعامل‌پذیری نیروهای دریایی روسیه و اعضای آسه‌آن و تضمین امنیت فعالیت‌های تجاری و حمل و نقل دریایی است.”

وی افزود، “مانورها، در دو مرحله مجازی (با استفاده از دستگاه‌های شبیه‌ساز) و دریایی، صورت خواهد پذیرفت.” انتظار می‌رود پرابوو سوبیانتو، وزیر دفاع اندونزی، مانورهای دریایی را آغاز کند.

روسیه و آسه‌آن چهارمین نشست خود را در ۲۸ اکتبر و از طریق ویدیوکنفرانس برگزار کردند؛ نشستی که با سی‌امین سالگرد آغاز روابط روسیه و این مجمع، همزمان شده بود و در آن، طرفین اسنادی را با هدف گسترش همکاری‌های استراتژیک امضا کردند. آن‌ها توافق کردند که اولین مانور دریایی مشترک آسه‌آن و روسیه، برگزار شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.