دستور قضایی برای توقف ترخیص 428 کانتینر لوازم خانگی بوش وارداتی

 

مقام قضایی در سه حکم جداگانه دستور ترخیص 428 کانتینر لوازم خانگی بوش را صادر کرده بود، در چهارمین حکم به دلیل ابهامات و شکایت مطرح شده دستور توقف ترخیص صادر شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، برای چهارمین بار حکم قضایی واردات لوازم خانگی بوش صادر شد.

شعبه 13 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تهران در نامه‌ای به رئیس کل گمرک دستور توقف ترخیص 428 کانتینر لوازم خانگی بوش را تا اطلاع بعدی صادر کرد.

یک مقام آگاه در این باره گفت:‌ پیشتر جلسه‌ای با حضور نمایندگان گمرک،‌ وزارت صمت، بانک مرکزی و نهادهای امنیتی برگزار شد اما در نهایت تصمیمی برای ترخیص این محموله بزرگ لوازم خانگی گرفته نشد.

وی ادامه داد: براساس مصوبه سال 97، واردات لوازم خانگی ممنوع شد و امکان ترخیص این لوازم وجود ندارد. بسیاری از کالاها با شرایط مشابه در گمرکات رسوب کرده‌اند و چنانچه قرار باشد دستور ترخیص صادر شود باید همه کالاها اعم از لوازم خانگی و سایر اقلام امکان وارداتشان فراهم شود.

پیش از این سه مرتبه مقام قضایی دستور ترخیص لوازم خانگی بوش را صادر کرده بود که هر بار به دلیل ابهامات و شبهاتی که از سوی معاون فنی گمرک وجود داشت به نحوی متوقف شده بود.

براساس آمار مسئولان گمرک ارزش 428 کانتینر لوازم خانگی بوش در 19 فقره به گمرک اظهار شده است. این محموله آبان ماه سال 1396 ثبت سفارش شده است، اما در سال 1397، 1398 و حتی تا آبان امسال این کالاها وارد و به بنادر مناطق ویژه اقتصادی تحویل شده است. ارزش لوازم خانگی بوش اظهار شده و موجود در بنادر را حدود 13.4 میلیون یورو اعلام کرد و گفت که با توجه به بررسی‌های گمرک براساس ماده (14) و (15) گمرکی، ارزش این کالاها بیشتر خواهد بود.

حسینی شاهرودی دبیر کل انجمن لوازم خانگی ایران در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه به لحاظ حمایت از تولید کنندگان داخلی، خواستار جلوگیری از ترخیص لوازم خانگی وارداتی بوش به داخل کشور شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.