مذاکره وزارت راه با کشورهای همسایه برای ارتقای صنعت حمل‌و نقل

 

وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت در مذاکره با کشورهای همسایه برای ارتقای بخش حمل و نقل خبر داد و گفت: توافق‌های خوبی با کشورهای همسایه به‌ویژه برای توسعه صنعت هوایی انجام شده است.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، «رستم قاسمی» امروز (یکشنبه) در مراسم معارفه رییس سازمان هواپیمایی کشوری در دانشکده هواپیمایی، از توافق با کشورهای همسایه در بخش حمل و نقل هوایی خبر داد و گفت: به‌تازگی با دو کشور ترکمنستان و قرقیزستان به تفاهم رسیدیم که بخشی از آن به توسعه حمل و نقل هوایی مربوط است.

وی تاکید کرد: با توسعه بخش حمل و نقل می‌توانیم برای افزایش درآمد کشور برنامه‌ریزی کنیم.

وزیر راه وشهرسازی بیان‌داشت: برای ارتقای ناوگان در بخش حمل و نقل برنامه‌ریزی کرده‌ایم و برای بخش صنعت نیازمند اقدام‌های موثر هستیم.

وی با بیان اینکه مهمترین مولفه در صنعت استفاده از متخصصان برای ارتقای صنعت هوایی است، ادامه‌داد: برای اینکه صنعت هوایی را به مرحله تامین نیازهای کشور برسانیم نیازمند همکاری بیشتری هستیم و این توانمندی در داخل کشور وجود دارد.

قاسمی افزود: خیلی‌ها انتظار داشتند با شروع تحریم‌ها اساساً پرنده‌ای نداشته باشیم، اما با وجود فشارها، بخش هوایی به خوبی چه در داخل و چه بین‌الملل به کار خود ادامه داده و ما در حال توسعه این صنعت هستیم.

وی اضافه‌کرد: در بخش هوایی از نظر تکنیکال فرآیند نوسازی قدری متفاوت است که نیازمند اقدام‌های موثرتری است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین اظهار داشت: اقدام‌های جهادی در دوره مدیریت قبلی منجر به اعزام ۶۰ هزار زائر در مراسم اربعین امسال به نجف شد.

به گفته وی، بخش حمل و نقل نیازمند نوسازی ناوگان است و به اهداف برنامه در بخش ریلی، دریایی و حمل و نقل زمینی نیز هنوز نرسیده‌ایم.

قاسمی به عقب‌ماندگی بخش ریلی در بخش ناوگان و همچنین نیمه تمام ماندن کریدورهای ریلی اشاره کرد و گفت: شرایط در بخش ریلی مناسب نیست، متوسط عمر ناوگان جاده‌ای بالا است و در دریا با وجود ظرفیت‌های بالا، از ظرفیت بنادر به خوبی استفاده نشده است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.