ایجاد زیرساخت‌های مناسب هوانوردی با وجود ۴۳ سال تحریم

 

سرپرست سابق سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به خدمات‌رسانی در ۳۳ مسیر هوایی با ۸۸ هزار کیلومتر در بخش حمل و نقل هوایی کشور گفت: با وجود تحریم‌ها زیرساخت‌های مناسبی در صنعت هواپیمایی کشور ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیاووش امیرمکری در آیین معارفه رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: در صنعت هوانوردی کشور توانسته‌ایم با ایجاد زیرساخت‌ها ظرفیت اعزام و پذیرش 75 میلیون نفر مسافر را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون در 133 مسیر هوایی با 88 هزار کیلومتر خدمات ارائه می‌دهیم افزود: با وجود 43 سال تحریم اما با مدیریت تخصصی و جهادی توانسته ایم به این سطح از توانمندی برسیم.

سرپرست سابق سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به کارشکنی عربستان در حج تمتع سال 98 یادآور شد: عربستان در این سال فقط به هواپیمایی جمهوری اسلامی اجازه جابجایی زائران را داد. بر این اساس بود که 88 هزار زائر طی 30 روز به خانه خدا اعزام شدند و عملیات برگشت نیز در 25 روز انجام شد.

امیر مکری ادامه داد: کسی فکرش را نمی‌کرد که ناوگان حمل و نقل هوایی جمهوری اسلامی ایران بدون چالش این کار را انجام بدهد که قطعا نتیجه هماهنگی درون صنعت هوانوردی کشور بود.

وی همچنین با بیان اینکه طی 12 روز 86 هزار زائر عتبات عالیات را به عراق اعزام کردیم، گفت: در پروازهای برگشت 52 هزار نفر زائر به کشور منتقل شدند قطعا این اقدام نیز بدون همکاری ایرلاین‌ها امکانپذیر نبود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.