شیوع آنفلوآنزای پرندگان در چند کشور اروپایی

 

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: بیماری آنفلوآنزای پرندگان دیروز به لهستان هم آمد که طی ماه گذشته چند کشور اروپایی را هم درگیر کرده است.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، سازمان بهداشت جهانی دام اعلام کرد: لهستان از شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان از سویه H5N1 در مزارع تولیدی این کشور خبر داده که 650 هزار پرنده را درگیر کرده است.

لهستان بزرگترین کشور تولید کننده مرغ در اتحادیه اروپا است.

سازمان بهداشت جهانی دام اعلام کرد: از 5 مرغداری که درگیر این بیماری شده اند، 4 مورد پرورش بوقلمون و یک مورد مزرعه مرغ در شرق این کشور مشاهده شده است یک مزرعه دیگر پرورش غاز و بوقلمون در غرب این کشور مشاهده شده است.

بیماری آنفلوآنزای پرندگان یک بیماری ویروسی است و از کشوری به کشور دیگر به سرعت متنقل می شود، پیش از این هم شیوع بیماری آنفلوآنزی حاد پرندگان باعث مرگ دهها میلیون مرغ و انواع ماکیان شد و محدودیت های شدید تجاری در این محصول اعمال شد به این دلیل نگرانی ها با ظهور نشانه های جدید شیوع بیماری تشدید یافته است.

دولت فرانسه روز جمعه وضعیت هشدار را بین تولید کنندگان این کشور اعلام کرد و برای جلوگیری از گسترش بیماری در این کشور تاکید کرد.

مقامات آلمان هم ماه گذشته به مزارع تجاری دستورداد تا پرندگان تولیدی را در مزارع نگه دارند تا مانع گسترش بیماری شود.

ضمن اینکه روز دوشنبه در انگلیس سویه بسیار مسری H5 در مرکز این کشور گزارش شده است، هفته گذشته انگلیس اعلام کرده بود که تولید کنندگان این کشور همه اقدامات امنیتی را برای جلوگیری از شیوع این بیماری انجام دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.