توزیع نهاده‌های دامی به ۱.۸میلیون تن در ماه رسید

 

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ماهانه یک‌میلیون و ۸۰۰هزار تن جو، ذرت و کنجاله برای حمایت از دامداران توزیع می‌شود.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم ، حسین دماوندی‌نژاد از افزایش توزیع نهاده به‌دلیل خشکسالی بی‌سابقه و کاهش علوفه مورد نیاز در استان‌های مختلف کشور خبر داد و گفت: ماهانه یک‌میلیون و 800هزار تن جو، ذرت و کنجاله برای حمایت از دامداران و عشایر توزیع می‌شود.

وی افزود: سیاست وزارت جهاد کشاورزی تأمین نهاده‌های دامی برای حمایت از عشایر و دامداران صنعتی و سنتی است که بخش مهمی از پرورش و نگهدای دام و طیور در کشور از دام روستایی و عشایر تأمین می‌شود.

دماوندی‌نژاد با اشاره به اینکه کشور درگیر خشکسالی بی‌سابقه است و این خشکسالی تقاضای نهاده دامی را 2برابر کرده است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی با مکانیزم برنامه‌ای و سهمیه‌ای که از پیش تعیین شده است در تلاش است که در موعد مقرر به‌شکل ماهانه این نیاز را برای بخش دام صنعتی، طیور صنعتی، دام روستایی و عشایری تأمین کند.

وی گفت: متوسط ماهانه 900هزار تن ذرت، 500هزار تن جو و 400هزار تن کنجاله سویا برای بخش دام صنعتی، طیور صنعتی، دام روستایی و عشایری توزیع شده است.

دماوندی‌نژاد به حمایت کامل از مرغداری‌های فعال در بخش مرغ گوشتی و تخم‌گذار اشاره کرد و گفت: به‌منظور کاهش مشکلات این بخش، اصلاح قیمت‌ها انجام شد تا با این روند مؤثرترین موانع پیشِ‌روی تولیدکنندگان این حوزه برطرف شود و تولیدکنندگان بدون دغدغه تولید مطمئن و پایدار داشته باشند.

او اضافه کرد: هم‌اکنون در بازار مرغ و تخم‌مرغ تعادل ایجاد شده و تولید توسط تولیدکنندگان شکل گرفته و به بازار روانه شده است و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دارد.

دماوندی‌نژاد راجع به اجرای طرح اصلاح نژاد دام سبک گفت: ارزیابی برای اجرای این طرح در دست بررسی است و پس از بررسی، برنامه آینده برای اصلاح نژاد دام اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.