دولت برای حمایت از بورس نباید بازارهای موازی را گسترش دهد

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت برای حمایت از بازار سرمایه هم که شده نباید خودش به افزایش و گسترش بازارهای موازی اقدام کند.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، محسن زنگنه در گفتگو با رادیو در مورد پیش نیازهای ثبات بخشی به بازار سرمایه گفت: قدم نخست برای ثبات بخشی به بازار سرمایه و اقتصاد کشور این است که این دو حوزه پیش بینی پذیر باشند فعالان بازار سرمایه باید بتوانند بازار را پیش بینی کنند البته ممکن است بازار سرمایه در برخی مواقع منفی و در مواقع دیگر هم مثبت باشد اما در نهایت باید بر اساس یک مکانیزم و فرآیند و تحلیلی حرکت کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه بازار سرمایه و کل اقتصاد باید سیاست ها و راهبردهای کلان داشته باشند گفت: متاسفانه برخی راهبردها و سیاست های اقتصادی کشور به طور شفاف و آشکار پیش روی فعالان اقتصادی نیست.

وی گفت: سرمایه مانند آب زلالی است که در یک جوی به حرکت درآمده و خودش هر جا که احساس کند راهش را بهتر باز می کند مسیرش را عوض خواهدکرد؛ سرمایه مردم هم دقیقاً جایی را انتخاب خواهد کرد که منافعش بیشتر تأمین شود و ثبات هم دارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: وقتی ما بازارهای موازی را با سود بسیار بالا تقویت می کنیم نباید توقع داشته باشیم که بانک ها و هلدینگ ها و سرمایه گذاران، سرمایه خود را وارد بورس کنند. بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و مدیران بازار سرمایه باید اقتصاد کشور را یک فرآیند به هم پیوسته ببینند نه اینکه برای حل یک مشکل، نرخ سود بین بانکی را افزایش دهند و گمان کنند که این کار هیچ تأثیری بر بازار سرمایه نخواهد گذاشت.

زنگنه ادامه داد: تا زمانی که بازار اوراق بدهی و بازار بین بانکی مزایا و سودآوری برتر و ثابت تر و تضمین شده تری داشته باشد طبیعتاً نمی توان انتظار داشت که سرمایه ها به سمت بازار سرمایه حرکت کنند.

وی با تأکید بر اینکه سیاست های اقتصادی کشور مانند ارز 4200 تومانی باید هر چه سریع تر مشخص شود افزود: دولت برای حمایت از بازار سرمایه هم که شده نباید خودش به افزایش و گسترش بازارهای موازی اقدام کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.