توافق برای ایجاد دو مرکز رفع موانع تجاری ایران و پاکستان

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایران و پاکستان توافق کردند حجم روابط تجاری دو طرف ۵ برابر شود و به ۵ میلیارد دلار افزایش یابد، گفت: برنامه‌ریزی شد ‌تا دو مرکز در ایران و پاکستان برای رفع موانع تجاری ایجاد شود.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، سید رضا فاطمی امین، امروز در حاشیه نشست اجلاس ‌کمیته مشترک تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز توافق شد تا حجم روابط تجاری دو کشور ۵ برابر شود و به ۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: تا سه ماه آینده مشکلات در توافقنامه تجارت آزاد بین دو کشور را حل می‌کنیم.

فاطمی امین با بیان اینکه روابط با همسایگان برای دولت سیزدهم بسیار اهمیت دارد افزود: رییس جمهور تاکید بسیار زیادی بر روابط بین‌المللی به‌ویژه با کشورهای همسایه دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه روابط اقتصادی ایران و پاکستان مکمل یکدیگر است، افزود: ما می‌توانیم در پاکستان در حوزه لبنیات و لوازم خانگی سرمایه‌گذاری کنیم و علاوه بر سرمایه گذاری تبادلات بین دو کشور را به تبادلات منطقه ای توسعه دهیم.

وی در رابطه با اینکه هدف توسعه تجارت به ۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ بین دو کشور محقق نشد، گفت: اراده افزایش تبادلات تجاری بین دو کشور وجود دارد به عنوان مثال در دو ماه گذشته ترانزیت کامیون‌های پاکستانی در ایران عملیاتی شده و این نشانه ای برای توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور است.

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به موانع تجاری بین دو کشور اظهار داشت: برنامه‌ریزی شد ‌تا دو مرکز در ایران و پاکستان برای رفع این موانع ایجاد شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.