۵ برابر شدن خرید و فروش برق در بورس

 

سخنگوی صنعت برق با اشاره به برنامه صنعت برق برای هدایت تقاضای بالای 1 مگاوات به بورس گفت: در حال حاضر حجم معاملات بورس که در سال‌های گذشته کمتر از 2 درصد بازار برق کشور بود در حال حاضر به بالای 10 درصد رسیده است.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، مصطفی رجبی مشهدی  درباره مسئله معاملات بازار برق خارج از بازار عمده فروشی و در بورس بیان کرد: توسعه بورس برق منتهی به این می‌شود که سرعت نقدشوندگی مطالبات واحدهای نیروگاهی تا حد قابل توجهی ارتقا یابد به همین جهت توسعه بورس و قرارداد جز اهداف اصلی صنعت برق قرار گرفت.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به این مسئله که در بورس، خریدار و فروشنده برق ارتباط می‌گیرند و نقش دولت در این زمنیه کم‌رنگ خواهد شد، تاکید کرد: خوشبختانه به توجه به مصوبه هیئت وزیران در سال گذشته، صنایع با مصرف برق بالای 5 مگاوات مصرف در فاز اول طرح مکلف شدند، از بورس نیاز خود را تامین کنند.

*حجم معاملات برق در بورس 5 برابر شد

وی ادامه داد: در حال حاضر حجم معاملات بورس که در سال‌های گذشته کمتر از 2 درصد بازار برق کشور بود در حال حاضر به بالای 10 درصد رسیده و معاملات بورس 5 برابر شده است.

رجبی مشهدی در بیان برنامه صنعت برق برای فازهای بعدی توسعه بورس گفت: بنا داریم در فاز دوم مصارف بیشتر از 1 مگاوات را به سمت بورس هدایت کنیم و این مسئله به محض آماده شدن زیرساخت‌ها مورد تاکید قرار خواهد گرفت.‌

این مقام مسئول در تشریح تمهیدات لازم برای مشتریان برق در جهت برنامه‌ریزی برای خرید برق گفت: خوشبختانه به توجه به اقدامات شرکت توانیر، شرکت‌های توزیع برق توانسته‌اند بخشی از نیاز خود را از طریق بورس تامین کنند.

رجبی مشهدی‌ ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با توسعه بورس سرعت نقدشوندگی معاملات مالی در حوزه خرید و فروش برق افزایش یابد و نقش دولت در این مسئله به حداقل برسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.