مشکلات کمبود قطعات الکترونیکی برای خودروسازان بزرگ

 

یک موسسه بین المللی گزارش داد: به خاطر نبود قطعات الکترونیکی خودروسازان طی سال جاری 210 میلیارد دلار درآمد از دست رفته خواهند داشت.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس ، گزارش جدید موسسه الیکس پارتنرز، نشان می‌دهد که کمبود قطعات الکترونیکی که هم اکنون در بازار جهانی شاهد هستیم در سال 2021، 210 میلیارد دلار از درآمد شرکت‌های خودروسازی را به باد خواهد داد. این رقم تقریبا دو برابر عددی است که در ماه می پیش بینی شده بود.

این موسسه در ابتدای سال گفته بود که به خاطر کمبود قطعات الکترونیکی خودرو، خودروسازان در سال جاری با 60 میلیارد دلار درآمد از دست رفته مواجه خواهند شد.

مارک ویکفیلد، کارشناس صنعت خودرو در الیکس پارتنرز می‌گوید: اگرچه همه امیدوار بودند که تا الان بحران کمبود قطعات الکترونیکی حل شده باشد، اما اتفاقات ناگوار نظیر موج شیوع ویروس کرونا و اعمال قرنطینه در مالزی و تداوم بحران در دیگر کشورهای جهان شرایط را بدتر کرده است.

این موسسه در ماه می پیش بینی کرده بود که نبود قطعات الکترونیکی باعث می‌شود که 3.9 میلیون خودرو کمتر در جهان تولید شود، اما حالا این رقم را به 7.7 میلیون دستگاه افزایش داده است.

دلیل این مسئله این است که بسیاری از خودروسازان بزرگ بین المللی در آمریکای شمالی،‌ اروپا و آسیا به خاطر نبود قطعات، تولید خودرو را یا کاهش داده و یا متوقف کرده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.