صیانت از اموال بیت المال و منابع انسانی وظیفه ماست

 

معاون وزیر نفت گفت: محیط‌های تخصصی باید عاری از نگاه‌های سیاسی باشد. شرکت مهندسی و ساختمان نفت به عنوان مجموعه‌ای حرفه‌ای و تخصصی، پشتوانه اجرای طرح‌هایی است که در سیاست‌های کلان وزارت نفت شکل می‌گیرد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، صبح امروز با حضور جلیل سالاری معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت‌ ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مراسم تودیع و معارفه “فرهاد احمدی” سرپرست شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران و سعید ستاری نائینی مدیرعامل سابق این شرکت برگزار شد.

جلیل سالاری در این مراسم با تاکید بر لزوم اعتمادسازی اظهار کرد: محیط‌های تخصصی باید عاری از نگاه‌های سیاسی باشد. شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران به عنوان مجموعه‌ای حرفه‌ای و تخصصی، پشتوانه اجرای طرح‌هایی است که در سیاست‌های کلان وزارت نفت و شرکت‌های تابعه آن از جمله شرکت ملی پالایش و پخش شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به لزوم توجه به مسائل خام فروشی و چالش‌های مربوط به آن گفت: این موضوع نیازمند اجرای ضرورت‌هایی است که به تبع آن باید در حوزه‌های مهندسی، دانش فنی، ساخت داخل، تامین منابع مالی و روش‌های مربوط به آن توجه خاصی مبذول شود.

* صیانت از اموال بیت المال و منابع انسانی وظیفه ماست

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با تاکید بر اهمیت ورود افراد متخصص به هیئت مدیره به منزله اتاق فکر یک سیستم، تصریح کرد: هیئت مدیره به عنوان اتاق فکر و مرکز تصیصم‌گیری می‌باشد؛ طرح و پروژه‌ها ارزیابی و براساس آن تصمیم گرفته می‌شود. ضروری است تا افراد مجرب و متخصصی که صاحب دانش و جایگاه لازم هستند در این محفل ورود کنند. بنابراین باید بازآوری و پوست اندازی در سیستم انجام بشود تا بتوان به هدفگذاری مربوطه رسید.

وی گفت: ما آزمون و خطاهای بسیاری در گذشته انجام داده‌ایم و در حال حاضر دیگر فرصتی بر تکرار این روند وجود ندارد. انتظار این است افرادی که مسئولیت پذیرفته‌اند باید نسبت به این وظیفه‌ای که محول می‌شود حساسیت بالایی داشته باشند. نباید با مماشات برخورد شود صیانت از اموال بیت المال و منابع انسانی وظیفه ماست. در این راستا از نیروهای توانمند به درستی استفاده شود نباید نیروهای قابل حاشیه نشین باقی بمانند.

*لزوم فاصله از نگاه‌های کارمندی در شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدضله العالی) و انتظاراتی که ایشان در حوزه نفت و گاز داشتند می‌توان گفت با گذشت زمان مشخص است که انتظارات برآورده نشده است.

سالاری افزود: این شرایط نباید تکرار شود براساس چشم انداز تعریف شده ابزارهای این مجموعه باید چابک شود. لازم است برای نیل به این امر از نگاه کارمندی فاصله گرفته شود. در این بخش باید تخصص‌های فرآیندی به کار گرفته شوند.

وی در مورد سرپرست شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با اشاره به سوابق اجرایی فرهاد احمدی بیان کرد: ایشان در بخش‌های نرم افزاری و سخت افزاری بسترهایی را نهادینه کردند و حمایت‌های خاصی در حوزه ساخت داخل و تولید دانش داشته‌اند. وی شخصی صاحب تجربه است ولی نیاز است تا با استفاده از توانمندی سایر حوزه‌ها با توجه به تجارت و سوابق قبلی یک بازنگری جدی در این بخش صورت بگیرد.

سالاری ضمن قدردانی از خدمات مدیرعامل سابق شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: باید از ظرفیت‌های مدیرعامل سابق شرکت با توجه به تخصص و تجارب ایشان استفاده شود.

وی در پایان تصریح کرد: باید با یک رویکرد جهادی، نگاه انقلابی و آنچه که در گام دوم انقلاب ترسیم شده است بتوانیم شرکت را به جایگاه واقعی آن برسانیم و در این مسیر انجام تکالیف مقام معظم رهبری، تکالیف دولت و انتظارات مردمی را به صورتی شایسته به منصه ظهور رساند که این امر نیاز به مشارکت، همدلی و اصلاح ساختار دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.