توضیحات شرکت قطعه سازی کروز پیرامون یک خبر

 

شرکت صنایع تولیدی کروز از روزهای نخست کرونا با انجام آزمایش خون و راه اندازی مرکز تست PCR در سایت‌های تولیدی خود، به مقابله با این ویروس پرداخته و همچنین با پشتیبانی از مبتلایان، بیشترین حمایت از پرسنل خود را داشته است.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس،‌ در پی درج خبری با عنوان «شرایط عجیب یک شرکت قطعه‌ساز برای زنان کارگر» در خبرگزاری فارس ، شرکت قطعه سازی کروز واکنش نشان داد.

برترین خدمات پرسنلی در کروز به بانوان ارائه می‌شود

کروز که بزرگترین و پیشرفته ترین قطعه ساز در بین تامین کنندگان خودروسازان است و به جهت صنعتی بودن در مشاغل سطح قرار دارد، در ایام کرونا نیز به فعالیت ادامه داد و بالاترین امکانات را در مجموعه برای جلوگیری از شیوع کرونا به انجام رساند؛ در این راستا هزینه ۴۸۰ میلیارد ریال جهت تست PCR، پرداخت حقوق ایام بیکاری کرونا و در آخرین مرحله نیز به پیگیری برای تزریق واکسن همه پرسنل پرداخت که این مهم به انجام رسید.

مجتبی نظری مدیر ارتباطات شرکت صنایع تولیدی کروز با اشاره به اینکه این شرکت بارها به عنوان کارفرمای نمونه از سوی تامین اجتماعی معرفی شده است، گفت: ورود هر پرسنل در مجموعه کروز با تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تامین اجتماعی همراه است و این شرکت ضمن پوشش بیمه‌ای و بیمه تکمیلی برای کلیه پرسنل به جهت رعایت حال پرسنل خانمی که باردار هستند، سعی می‌کند، در ایام قبل از زایمان در فعالیت‌های آسان‌تر مشغول شوند و بعد از زایمان و مرخصی شش ماهه زایمان که در صورت درخواست قابل افزایش تا نه ماه هستند، مجدداً به جهت نگهداری از فرزندان در شیفت‌های آسان‌تر و فضای سهل تر به کار گرفته می شوند؛ پیش از زایمان 50میلیون ریال وام کمک هزینه به خانم های باردار پرداخت می‌شود و به طور کلی تا به اکنون حدود ۲ هزار پرسنل خانم از مرخصی زایمان استفاده کرده‌اند. همچنین به جهت تاکید سنت پیامبر به ازدواج و به منظور ترویج این امر، هدیه ویژه هم برای ازدواج و فرزند آوری پرسنل تقدیم می شود.

نظری با اشاره به رعایت بخشنامه های وزارت کار در حقوق پرسنل در کروز گفت: از ماه اول اشتغال در این شرکت چه کارگران بزرگوار مرد که حدود ۴ هزار نفر هستند و چه بانوان ارجمند که حدود ۸ هزار نفر هستند، حداقل دریافتی طبق مصوبه وزارت کار می باشد و هیچ نیرویی غیر از نیروهای تحت پوشش طرح در این شرکت وجود ندارند.

مدیر ارتباطات کروز در ادامه با اشاره به اینکه در کروز بانوانی حضور دارند که بازنشسته شدند، یا نزدیک به بازنشستگی هستند، گفت: کروز با قدمت ۴۰ سال فعالیت در صنعت خودرو، تا به حال حدود ۲۵۰ نفر بازنشسته داشته و بعضی از فرزندان این بازنشستگان در کروز هم اکنون مشغول هستند و حتی در این بین بعضی از پرسنل خانم هم بعد از زایمان با جایگزین کردن همسرانشان در کروز، در کانون گرم خانواده به پرورش فرزندان پرداخته اند. همچنین در حال حاضر پروژه ساخت ورزشگاه بانوان در دو سایت این شرکت در حال انجام است.

نظری با اشاره به اینکه نباید کسانی که به نام انجمن‌های صنفی کارگران هستند، به تضعیف محیط کار بپردازند، اظهار کرد: در کروز برنامه‌ای برای استفاده از پیمانکار نداریم و کلیه پرسنل به طور مستقیم استخدام می‌شوند و از این نظر دلخوری از سوی کسانی که طرفدار شرکت‌های پیمانکاری پرسنل هستند، به وجود می‌آید که فقط سودجویی در پشت آن قرار دارد.

وی ادامه داد: در اصل این افراد سعی در تخریب و تضعیف شرکت های بزرگ می‌کنند تا پیمانکاران، پرسنل خود را در این شرکت‌ها وارد کنند و باید آگاه باشند، مدیران و پرسنل کروز به شرکت‌های پیمانکاری پرسنلی هیچ احتیاجی ندارند و تسلیم فشارهای آنها نمی‌شوند و از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دولت انقلابی آقای دکتر عبدالملکی می خواهد تا فرآیندی برقرار شود تا این افراد که به دنبال منافع شخصی هستند، از حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برخوردار نشوند.

نظری در پایان بیان داشت: هرچند از سختی کار و هزینه‌های تحمیلی ناشی از کرونا در این مدت سختی‌های فراوان کشیده‌ایم، ولی به جهت قرار گرفتن در سطح یک صنایع مجبور به حضور و تولید برای ادامه تولید خودروسازان بوده ایم و در کروز نسبت به همه شرکت‌های بزرگ مشابه، کمترین آسیب انسانی از سوی کرونا داشته ایم و تا به امروز یک روز حقوق پرسنل دیرتر از موعد پرداخت نشده و این افتخار کروز در این ایام سخت می‌باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.