آسیب مالیات‌های جدید اروپا به اقتصاد روسیه

 

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور منتظر توضیح از سوی اتحادیه اروپا برای اعمال مالیات بر تولید دی اکسید کربن است.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس ، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده که اروپا باید به خاطر اعمال قانون جدید مالیات بر تولید دی اکسید کربن را توضیح دهد.

وی اعلام کرد که ما این سؤال را از اروپایی‌ها داریم و از آنها می‌خواهیم که در این باره خودشان توضیح دهند و منتظر این توضیح هستیم.

لاوروف می‌گوید:‌ اقدام اروپا در اعمال این قانون متناقض قوانین سازمان تجارت جهانی است. در ماه جولای کمیسیون اروپایی از برنامه خود برای اعمال مالیات بر آلاینده دی اکسید کربن خبر داد تا بر اساس آن بر کالاهایی که آلایندگی دی اکسید کربن بالایی دارند، مالیات اعمال شود.

بر همین اساس واردات آهن، فولاد، آلومینیوم، سیمان، کود و برق به اروپا مشمول مالیات خواهد شد.

بنا به اعلام مقامات اروپایی این تصمیم در قالب تلاش آنها برای به حداقل رساندن و حذف کامل تولید دی اکسید کربن در اتحادیه اروپا تا سال 2050 است.

گروه مشاوره‌ای بوستون اخیرا تخمین زده که اعمال این قانون می‌تواند تا سال 2030، 11.7 میلیارد دلار هزینه روی دست روس‌ها بگذارد و بیشترین آسیب را به صنعت فولاد این کشور خواهد زد.

کارشناسان همچنین می‌گویند اعمال قانون مالیات بر تولید دی اکسید کربن در اروپا باعث خواهد شد تا شاهد کاهش قابل توجه صادرات روسیه به اروپا باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.