۲ کشتی حامل گندم در بندر امام خمینی پهلو گرفتند

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: ۲ فروند کشتی اقیانوس پیما حامل گندم روز دوشنبه در بندرگاه امام خمینی پهلو گرفتند.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا امید جهان نژادیان افزود:این ۲ کشتی حامل ۱۳۵هزار تن گندم است که به سفارش شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به منظور تامین ذخایر راهبردی کشور خریداری شده‌اند.
وی گفت:عملیات تخلیه و حمل یکسره گندم از نخستین فروند کشتی شروع شده و تخلیه و حمل محموله کشتی دوم از روز پنجشنبه شروع خواهد شد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در ادامه افزود: تلاش خواهد شد با تامین کامیون مورد نیاز ، محموله های گندم به انبارهای بندرگاه امام خمینی منتقل نشود و به صورت یکسره با هدف کاهش هزینه‌های نگهداری و ذخیره سازی، به نقاط مختلف کشور حمل شود.
جهان نژادیان افزود:با تخلیه و حمل محموله‌های این ۲ کشتی ، مجموع واردات گندم از بندرگاه امام خمینی در سال جاری به ۷۴۸هزار و ۱۴۱ تن رسید.
وی گفت:واردات غلات مورد نیاز(گندم ، شکرخام ، برنج و روغن خام خوراکی) کشور طبق برنامه با هدف حفظ و تامین ذخایر راهبردی غلات ، انجام خواهد شد.
حدود ۸۵درصد حجم واردات کالاهای اساسی(غلات و نهاده های دامی و طیور) از طریق بندر امام خمینی وارد کشور می شود.
پارسال حدود ۱۴.۶میلیون تن کالای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی وارد کشور شد.
بر اساس اعلام اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در پنج ماه نخست امسال ۶ میلیون و ۸۸۸هزار کالاهای اساسی از طریق بندر امام خمینی وارد کشور شده که در مقایسه بامدت مشابه سال گذشته ۱۷درصد افزایش داشته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.