هدف از برگزاری مسابقات غواصی رسیدن به امنیت پایدار در دریاها است

 

جانشین نیرو دریایی ارتش ایران گفت: کشورهای تأثیرگذار در دیپلماسی دفاعی و دریایی جهان گرد هم آمده‌اند تا نماد صلح و امنیت را در این سرزمین به نمایش بگذارند و هدف از این مسابقات بین‌المللی رسیدن به امنیت پایدار و صلح دریاهاست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی ارتش؛ مسابقات بین‌المللی غواصی ارتش‌های جهان با حضور پنج کشور در کنارک و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا آغاز شد.

امیر دریادار حمزه علی کاویانی جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص برگزاری این مسابقات اظهار کرد: دریا ظرفیتی برای نمایش مردانگی، جوانمردی، پرورش و توسعه دیپلماسی دفاعی و روابط بین‌الملل در سایه مشارکت و همکاری بین کشورهاست و در عصری که استبداد و استعمار به شدت به دنبال بر هم زدن تعادل امنیت جهانی است، این گونه فعالیت‌های جمعی، شرایط را برای گسترش و ارتقای امنیت فراهم می‌کند.

وی در ادامه افزود: مسابقات بین‌المللی نظامی صحنه نمایش رقابت‌های دوستانه برای به اشتراک گذاشتن دانش و تخصص است و امروز در منطقه سوم نیروی دریایی و در کنار سواحل دریای عمان و اقیانوس هند، جوانمردان دریادل از کشورهای بزرگ و تاثیرگذار در دیپلماسی دفاعی و دریایی جهان گرد هم آمده‌اند تا نماد صلح و امنیت را در این سرزمین به نمایش بگذارند؛ هدف از برگزاری این مسابقات نیز رسیدن به امنیت پایدار و صلح دریاها است.

دیادار کاویانی گفت: این شرکت کنندگان با طی مسافت‌های طولانی به این منطقه آمده‌اند تا ضمن شرکت در مسابقات بین‌المللی غواصی، شاهد امنیت پایدار در این منطقه حیاتی جهان باشند و در بازگشت پیام امنیت دریا را به دنیا مخابره کنند .

وی خاطرنشان کرد: ما بر این باور هستیم که امنیت دریا بر اساس قوانین بین‌المللی و رعایت آن، با همکاری همه بازیگران کشورهای ساحلی منطقه‌ای برقرار می‌شود و حضور و دخالت سایر کشورها از آن سوی جهان ایجاد ناامنی و آشوب را به دنبال نخواهد داشت.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: امروز این مسابقات با وجود شیوع پدیده ویروس مرگبار کرونا در جهان که همگان را تحت تأثیر قرار داده است، میزبانی و اجرای مسابقات و فعالیت‌های این چنینی با شرایط سخت و پیچیده برگزار می‌شود، لذا از همگان می‌خواهیم که قوانین و شرایط جلوگیری از شیوع بیماری را رعایت کنند تا بدون هیچ گونه ابتلا مسابقات را به پایان برسانیم، آرزوی توفیق برای تیم‌های شرکت کننده در مسابقات و کسب کوله باری از تجربه و خاطرات خوب را دارم و این مسابقات در واقع پیام دوستی و همدلی کشور جمهوری اسلامی ایران را به کشورهای جهان اعلام می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.