سید حسن نصرالله: کشتی‌های ایرانی خاک سرزمینی لبنان هستند

به گزارش سی نیوز، سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، امروز (پنجشنبه)، به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان سخنرانی کرد.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به آغاز روند انتقال بنزین ایران توسط نفتکش‌های ایرانی به لبنان گفت: «من دوست دارم اعلام کنم که کشتی نخست ما که از مبدأ ایران حرکت خواهد کرد، تمام رویه‌ها را طی کرده و به برکت امام حسین (ع) طی چند ساعت آینده به سمت لبنان خواهد آمد. ما در کشتی نخست اولویت را به ماده مازوت دادیم زیرا به شدت مورد نیاز است و زندگی مردم به آن بستگی دارد. پس از این کشتی، کشتی دیگر و کشتی‌های دیگری در راه خواهند بود. از لحظه آغاز حرکت کشتی ایرانی، ما آن را به مثابه خاک لبنان در نظر خواهیم گرفت. ما ذلت مردم‌مان را نمی‌پذیریم».

سید حسن نصرالله افزود: «کسی مرتکب اشتباه به چالش کشیدن ما نشود زیرا این مسئله مرتبط با عزت ملت ماست و ما نمی‌پذیریم که این ملت خوار شوند. ما از امام خامنه‌ای و رئیس‌جمهور ایران به خاطر ایستادگی دائم در کنار ملت لبنان تقدیر می‌کنیم. از ایران تشکر می‌کنیم که همواره در کنار ملت لبنان ایستاده است همانطور که در مقاومت برای آزادسازی خاک ما و ایستادگی در برابر تجاوزها این‌گونه بوده است. به رغم تحریم‌ ایران و فشارهای اعمال‌شده علیه این کشور، آن‌ها هیچگاه از متحدان خود دست نکشیده‌اند و دوستانشان را تنها رها نکرده‌اند. دست بریده‌شده شهید قاسم سلیمانی در فرودگاه عراق خود گواه است که ایران دوستانش را تنها نگذاشته است. ایران طی چهل سال گذشته در امور لبنان مداخله نکرده است. تصمیم‌گیری‌های ما به دست خود ماست. ما ابزار دست کسی و همچون برخی برده دیگران نیستیم».

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.