روند ترخیص اقلام وارداتی در بندر شهید رجایی سرعت گرفته است

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی بندرعباس گفت: در نتیجه بازرسی و حضور مستمر مسوولان قضایی در بنادر و گمرکات استان، تشدید نظارت ها بر واردات و صادرات کالا وضع شده و روند ترخیص اقلام وارداتی سرعت یافته است.

 

به گزارش سی نیوز و به نقل از ایرنا، مجتبی قهرمانی اظهارداشت: در این خصوص با توجه به نامناسب بودن نحوه نگهداری برخی اقلام وارداتی که احتمال فاسدشدن آن‌ها بر اثر بارندگی پیش بینی شده بود و ضرورت سرعت بخشی عملیات بارگیری و ترخیص، در راستای احقاق حقوق عامه با صدور دستور قضایی، ستاد بحران در محل اسکله شهید رجایی بندرعباس تشکیل شد و نظارت بر این موضوع را برعهده گرفته است.

وی بیان داشت: بر اساس دستورالعمل‌های قضایی صادره، تمامی سازمان ها و اداره‌های مربوطه، مکلف به انجام آن می باشند و به این سازمان ها تذکر داده شد در صورت  انجام ندادن وظیفه خود مراتب مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

بندر شهید رجایی یکی از ۷۱ بندر فعال و در عین حال بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور است که از دهه ۶۰ تاکنون پذیرای میلیاردها تُن کالای ترانزیتی، صادراتی و وارداتی به داخل و خارج از کشور بوده و امروز هم توانسته از تحریم‌های ظالمانه آمریکا عبور می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.