ماندگاری کالاهای متروکه در بندر شهید رجایی اثر منفی دارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ماندگاری کالاهای متروکه در بندر نه تنها به سود شرکت های بخش خصوصی نیست بلکه به علت اشغال فضای عملیاتی بر درآمد آنها اثر منفی دارد.

 

به گزارش سی نیوز و به نقل از ایرنا، علیرضا محمدی کرجی ران روز شنبه در نشست با معاون سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اظهارداشت: تدابیر لازم از سوی این اداره کل به منظور تسریع در تعیین و تکلیف کالاهای متروکه از جمله واگذاری زمین به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با هدف جبران کمبود انبارها صورت گرفته است.

محمدی کرجی ران، معرفی اپراتور جهت ساماندهی، تحویل و نگهداری کالا و کانتینرهای متروکه، کمک به تجهیز ترمینال مذکور را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: مجموعه این تصمیمات ضمن فراهم نمودن زمینه تسریع در تعیین تکلیف کالاهای متروکه فضای مناسب جهت واردات سایر کالاها بویژه کالاهای اساسی را قوت می بخشد.

وی از سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خواست تا نسبت به تقویت زیرساخت‌ها و منابع انسانی مورد نیاز و متناسب با حجم عملیات بزرگترین بندر تجاری کشور در راستای سرعت بخشیدن به تعیین تکلیف کالاهای متروکه اقدامات لازم را انجام دهد.

حسین میرمعینی معاون سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی نیز در همین راستا اظهار داشت: پیگیری‌های لازم جهت رفع نیازها ، قطعا صورت خواهد گرفت و ما نیز خواستار تقویت روابط و همکاری‌های دو جانبه و تعاملات سیستمی با سازمان بنادر و دریانوردی هستیم.

وی از برنامه ریزی برای تقویت زیرساخت‌ها به منظور کاهش ماندگاری کالاهای متروکه در بنادر سخن به میان آورد و افزود: نیازها و مشکلات موجود شامل مسائل زیرساختی، کمبود نیروی انسانی متخصص و مشکلات مالی را در جلسه‌ ای با هیات مدیره سازمان مطرح خواهم کرد تا هرچه سریع تر مرتفع گردد.

در جریان سفر معاون سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به استان هرمزگان ، از نخستین پایانه اختصاصی کالاهای متروکه کشور که با پیگیری مجموعه قضایی استان هرمزگان و همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و اداره کل گمرک شهید رجایی و تلاش مدیریت اموال تملیکی استان هرمزگان راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسیده بود، بازدید کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.