کشتی ۴۰هزار تنی برای نخستین بار در بندرشهید باهنر پهلوگیری کرد

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنراعلام کرد: با انجام محاسباتمانورینگ براساس طول و ابعاد شناور برای نخستین بار شناوری باظرفیت ۴۰ هزار تن و آبخور ۱۱.۲۰ در بندر شهید باهنر پهلودهی شد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از ایرنا ، حمیدرضا محمدحسینی تختی روزچهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: تا پیش از این شاهد پهلوگیریکشتی‌هایی با ظرفیت ۳۵ هزارتن وآبخور ۱۰.۵ در این بندر بوده‌ایم کهپهلودهی این شناور با ریسک‌پذیری علمی وهوشمندانه، خروجی و نتایجمثبتی را در برای پذیرش کشتی‌ها با تناژ بالا  فرا رویمان قرار داد.

وی ادامه داد: در این اقدام مولفه‌هایی نظیر پهلودهی کشتی با تناژ بالا براساس شرایط محیطی و مبتنی بر محاسبات مانورینگ در حوضچه وکانالهای دسترسی و برنامه‌ریزی در راستای استفاده حداکثری ازظرفیت‌های بندرشهید باهنر همواره مورده توجه بوده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر پهلودهی، بارگیری وخروج موفق آمیز این شناور را نقطه عطفی در۵۰ سال تجارت دریابرد این بندردانست و افزود: با محاسبات دقیق عملیاتی و فنی همچنین مشارکت بخشخصوصی، نرم بارگیری ۴۰ هزارتن کالای صادراتی  نیز کمتر از ۸ روزدرکشتی یاد شده محقق شد.

بندرشهید باهنر با برخورداری از ۱۲ پست اسکله بعنوان یک بندرچندمنظوره توانایی پذیرش انواع کشتی‌های جنرال کارگو، رورو،مسافری،فله، تانکرهای نفتی و شناورهای کوچک را بطور همزمانداراست.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.