علاقمند به حضور بیشتر و سرمایه‌گذاری کشور هند در بندرچابهارهستیم

مدیرکل امور سیاسی وزارت امور خارجه هند اعلام کرد: علاقمند به حضور بیشتر و سرمایه گذاری در بندرچابهار هستیم و همکاری دولت هند برای توسعه و رونق این بندر را تضمین می‌کنم.

 

به گزارش سی نیوز و به نقل از ایرنا، «جیتندر پال سینگ» روز یکشنبه پس از رونمایی از نخستین سرمایه گذاری هند در بندرچابهار اظهارداشت: دولت هند سال گذشته ۷۵ میلیون تن گندم را از طریق بندر چابهار برای مردم افغانستان تأمین کرده و یک دریچه برای کشورهای آسیای میانه است و می‌تواند برای همه مفید باشد.

 

وی با بیان اینکه کشورهای آسیای مرکزی علاقه زیادی به استفاده از بندر چابهار دارند، گفت: بندر چابهار یک بندر ترانزیتی است و ترجیح اقتصادی بسیاری از کشورها برای تجارت دریا برد محسوب می‌شود.

مدیرکل امور سیاسی وزارت امور خارجه دولت جمهوری هند با اشاره به تأمین تجهیزات بندری در چابهار توسط شرکت هندی، گفت: پیام معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر تسریع در تأمین تجهیزات را دریافت کرده‌ام، بنابراین برای تأمین جرثقیل‌ها تلاش خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ایران و هند دغدغه ارتقای بندر چابهار را دارند، اظهارداشت: به جز تأمین تجهیزات و حمایت لجستیکی، لازم است با ذی نفعان بندر نیز ارتباط برقرار کنیم.

پال سینگ خاطرنشان کرد: موفقیت بندر چابهار، موفقیت ۲ کشور ایران و هند محسوب می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.