ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت بندری و دریایی کشور

نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع و کشــاورزی ایران با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بسیار مناسبی در بنادر ایران صورت گرفته است، تأکید کرد: ضرورت دارد همه دستگاه‌ها در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت بندری و دریایی کشور اقدام کنند.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، رضا رستمی با اشاره به اینکه مهم‌ترین فاکتور برای سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی مقوله زمان است، اظهار داشت: اگر منافع حاکمیت و بخش خصوصی در کنار یکدیگر دیده شود و همچنین روند سرمایه‌گذاری در بنادر و پسکرانه آن کوتاه‌تر و آسان‌تر شــود، توسعه بنادر با سرعت بیشتری اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: پیچیدگی فرآیند اداری از جمله مواردی است که در مسیر سرمایه‌گذاری نقش بســیار مهمی ایفا می‌کند و همواره به عنوان بروکرواسی یک مانع جدی برای سرعت بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی در کشور است که البته این امر منحصر به سازمان بنادر نیست و بایستی در سطح کلان چالش یاد شده، اصلاح شود.

نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع و کشــاورزی ایران با اشاره به اینکه موضوع حائز اهمیت دیگر، تسهیلاتی است که می‌توان برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفت، گفت: ضمانت نامه‌های بانکی یکی از این موارد است که ضرورت دارد به آن توجه شود و نظام بانکی بایستی به گونه‌ای عمل کند تا هزینه مازاد بر بخش خصوصی تحمیل شود.

وی با اشاره به اینکه اگر به دنبال رونق اقتصادی کشــور و اشتغالزایی هستیم؛ نیاز است فضا برای سرمایه‌گذاری تسهیل شود، اظهارداشت: خوشبختانه تاکنون در بنادر ایران سرمایه‌گذاری بسیار مناسبی صورت گرفته است و همه دستگاه‌ها در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت بندری و دریایی کشور اقدام می‌کنند.

رستمی افزود: فرصت‌های بسیار خوبی به منظور فعالیت بخش خصوصی در بنادر کشور ایجاد شده است و این مسئله رونق اقتصادی و اشتغالزایی را به همراه خواهد داشت.

وی در مورد وضعیت تأمین تجهیزات بندری و دریایی و تأکید بر استفاده از توان داخلی در این بخش، یادآور شد: در حال حاضر آنچه بیشتر مورد نیاز بنادر اســت، تجهیزات بندری است که این امر را می توان با استفاده از پتانسیل مجموعه‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان داخلی توسعه داد.

نایب رییس اول کمیسـیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی ایران ادامه داد: به دلیل شرایط تحریمی و نوسان نرخ ارز؛ اشکالات متعددی به وجود آمده و کار برای سازمان بنادر و دریانوردی، سخت‌تر شده است، از این‌رو برای برون رفت از مشکلات ضرورت دارد که همه بخش‌ها و ارگان‌های مرتبط با حوزه بندری و دریایی با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.