نفتکش ۱۱۳ هزارتنی افرامکس در بوشهر پهلودهی شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اعلام کرد: عملیات به آب اندازی و پهلودهی نفتکش غول پیکر۱۱۳ هزار تنی افرامکس ۲ توسطاین اداره کل با موفقیت انجام شد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، سیاوش ارجمند زاده در این باره اظهار داشت: عملیات به آب اندازی و پهلو دهی نفتکش ۱۱۳ هزار تنی افرامکس ۲ با مشارکت پنج یدک کش و ۲ شناور  توسط اداره کل بنادر ودریانوردی استان بوشهر انجام شد .

وی بیان کرداین عملیات در مدت سه ساعت و با مشارکت چهاریدکش پرقدرت و یک یدکش معمولی و همچنین ۲ شناور طناب گیر جهتایمنی بیشتر  زیر نظر یک تیم راهنمای کارآمد انجام شد.

ارجمندزاده در خصوص این کشتی پهن پیکر عنوان کرد: کشتی نفتکش افرامکس ۲ دارای  ۲۵۰ متر طول ،۴۴ متر عرض، ۲۱ متر ارتفاعو ۱۴.۸ متر آبخور است که پس از خارج سازی از داک شرکت صدرا به اسکله s۱ این مجموعه پهلو دهی داده شد.

وی تاکید کرد:  از پیچیدگی های این عملیات طول کشتی مورد نظر بود که  در زمان خارج سازی از داک و چرخش در عمق کم به سمتاسکله مورد نظر با فاصله پنج متر از دیواره داک جزیره صدرا به صورت ایمن خارج سازی و چرخش داده شد .

ارجمند اضافه کرد: از دیگر پیچیدگی این عملیات عمق کم آبخور کشتی در زمان خارج سازی و پهلودهی بود که به دلیل مساحت بادگیرکشتی  و متاثر بودن آن از وزش باد، تیم ارزیابی و عملیاتی ساعتی را که کمترین حجم شدت باد را داشته باشد جهت این  مهم لحاظکردند.

وی افزود: در آینده نیز عملیات دریایی دیگری در خصوص نصب سازه محل زیست خدمه این کشتی انجام خواهد شد که پس از آمادهشدن در جزیره صدرا بر روی شناور نصب می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.